راه‌اندازی پویش «در خانه بمانید» برای ریشه‌كنی كرونا در فارس/ بهبود و ترخیص یك بیمار
کد خبر: 3881966
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

راه‌اندازی پویش «در خانه بمانید» برای ریشه‌كنی كرونا در فارس/ بهبود و ترخیص یك بیمار

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز از راه‌اندازی پویش ملی «در خانه بمانید» به‌منظور ریشه‌كرونی كرونا خبر داد و گفت: تاكنون یك نفر از بیماران مبتلا به كرونا در فارس بهبود و ترخیص یافته است.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 9 اسفندماه در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی پویش ملی با عنوان «# در خانه بمانید» برای پیشگیری از ابتلای مردم به کروناویروس و ریشه‌کنی هر چه سریعتر این بیماری خبر داد.

وی با تأكید بر اینكه خودمراقبتی عامل مهم پیشگیری از ابتلا به بیماری كرونا است، از مردم خواست تا با توجه به تعطیلات پیش آمده در مدارس و دانشگاه‌ها از رفت و آمد‌های غیرضرور درون‌شهری و برون‌شهری پرهیز كنند.

همتی همچنین توصیه کرد تا با خودداری از شرکت در تجمعات عمومی و خصوصی نظیر مراسم‌های جشن و دید و بازیدهای خانوادگی و همچنین پرهیز از مراوده‌هایی نظیر دست دادن، روبوسی و بغل کردن برای پیشگیری و مقابله با کروناویروس در سلامت خود و جامعه نقش بسزایی داشته باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه سخنان خود همچنین از شناسایی یک مورد جدید ابتلای اولیه به کرونا ویروس در آزمایشگاه تشخیصی کروناویروس شیراز خبر داد و گفت: با توجه به راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص این بیماری در شیراز و تلاش شبانه‌روزی همکاران ما برای تشخیص سریع‌تر مبتلایان که منجر به تقویت روند پیشگیری ازین بیماری می‌شود، یک مورد مبتلای جدید در مرحله اولیه، از مجموع افراد مشکوک بستری شده، شناسایی شد.

وی، مجموع مبتلایان استان فارس را ۹ نفر برشمرد که تا کنون سه مورد قطعی بوده و ابراز امیدواری کرد: با توجه به تشخیص این موارد و آغاز دوره‌های درمانی مورد تایید وزارت بهداشت، به زودی شاهد بهبودی و ترخیص آنان باشیم.

همتی با بیان اینكه نتایج به دست آمده از ۶مورد جدید در مراحل اولیه بوده و برای تأیید نهایی به وزارت بهداشت ارسال می‌شود، گفت: در مورد بیماری کروناویروس، تاکنون یک مورد از بیماران شناسایی شده بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز از تلاش همکاران بیمارستان حضرت علی اصغر( ع) در خدمت رسانی به افراد مشکوک به این بیماری و مبتلایان شناسایی شده قدردانی کرد و یادآور شد: ۹مرکز سرپایی نیز در شیراز برای ارائه خدمت به مراجعان مردمی پیش‌بینی شده است که امیدواریم موجب تقویت روند شناسایی مبتلایان شود.

وی در پایان شماره تلفن ۱۸۱۹ و وبگاه https://corona.sums.ac.ir را به‌عنوان مراجع رسمی برای کسب اطلاعات اخبار مربوط به این بیماری اعلام کرد.

 

 

 

انتهای پیام
captcha