آغاز جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ارومیه برای زلزله‌زدگان خوی
کد خبر: 3881949
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

آغاز جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ارومیه برای زلزله‌زدگان خوی

شهردار ارومیه گفت: از ۸ اسفند ماه کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم زلزله‌زده شهر قطور خوی در ارومیه آغاز شده است.

آغاز جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ارومیه برای زلزله‌زدگان خویمحمد حضرت‌پور در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه از ۸ اسفند ماه کار جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مردم زلزله‌زده شهر قطور خوی در ارومیه آغاز شده است، اظهار کرد: این کمک‌ها همه روز از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب ادامه داشته و پس از جمع‌آوری بلافاصله به این مناطق ارسال خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهرداری ارومیه موظف شده است تا کار آواربرداری را در روستای گرناویک خوی را انجام دهد و همچنین نسبت به بازسازی خانه‌های مسکونی روستایی کمک کند، افزود: همچنین در بازدیدی که از این مناطق انجام پیشنهاد شد که شهرداری‌های هر شهرستان‌ کار آواربرداری را در هر یک از روستاهای آسیب‌دیده برعهده بگیرند تا روند کمک‌رسانی سرعت بگیرد.

شهردار ارومیه با بیان اینکه در جمع‌آوری کمک‌های مردمی مواد غذایی، لوازم گرمایشی، لوازم بهداشتی، لباس گرم و کفش، مواد شوینده و آب معدنی در اولویت قرار دارد، ادامه داد: با توجه به سرمای هوا لازم است که مردم کمک‌های خود را هم‌استانی‌های خویش دریغ نکنند تا با همدلی و همکاری یکدیگر هر چه سریع‌تر مردم این مناطق به روال عادی زندگی خود برگردند.

وی با بیان اینکه شهرداری ارومیه آمادگی لازم برای کمک به مردم این مناطق را دارد، تصریح کرد: در زلزله کرمانشاه نیز چندین دستگاه کامیون حامل کمک‌های مردمی این شهرستان به مناطق زلزله‌زده ارسال و در سیل سیستان و بلوچستان نیز مردم استان همکاری خوبی داشتند و بی‌شک این بار نیز کمک‌های مردمی غیرقابل توصیف خواهد بود.

یادآور می‌شود، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند که این زلزله خوشبختانه تلفات جانی نداشته اما باعث آسیب دیدن به  حدود ۴ هزار منزل مسکونی روستایی شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha