تولید ۵۰ میلیون «ماسک» برای تأمین نیاز مردم / توزیع از امروز در تهران
کد خبر: 3881756
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد؛

تولید ۵۰ میلیون «ماسک» برای تأمین نیاز مردم / توزیع از امروز در تهران

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: خطوط تولید سه کارخانه تولیدکننده دارویی کشور را تغییر دادیم تا در هر نوبت‌ کاری ۱۰۰ هزار واحد محلول و ۳۵ هزار واحد ژل ضدعفونی در این کارخانه‌ها تولید شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی گروه توسعه‌ اقتصادی تدبیر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خطوط جدید تولید مواد ضدعفونی‌کننده در کشور را راه‌اندازی کرد.
 
محمد مخبر در مراسم راه‌اندازی خطوط جدید تولید مواد ضدعفونی‌کننده در تهران گفت: بیماری کرونا هیچ ویژگی خطرناکی به بیماری‌های دیگر موجود ندارد و ما مثل موفقیتی که در برابر بیماری‌های مشابه داشته‌ایم، بر این بیماری هم فایق خواهیم آمد و کشور توانمندتر از آن است که نتواند بر این اتفاقات غلبه کند.
 
وی افزود: مثل همیشه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که در حوادث مختلف در کنار مردم بوده است، در مقابله با این بیماری هم به کمک به مردم شتافته است و امروز خطوط تولید سه کارخانه‌ تولیدکننده‌ داروی کشور یعنی تولیددارو، البرز دارو و سبحان دارو را تغییر دادیم تا در هر نوبت‌کاری ۱۰۰ هزار واحد محلول و ۳۵ هزار واحد ژل ضدعفونی‌کننده در این کارخانه‌ها تولید کنند و تا رفع نیاز کشور این فعالیت ادامه خواهد داشت.
 
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: به توصیه‌ وزیر بهداشت و درمان و به دلیل کمبودی که در تولید ماسک برای مصارف عمومی و پزشکی وجود داشت، قرارداد تولید ۵۰ میلیون ماسک را منعقد کردیم و توزیع نخستین محموله در تهران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که یک واحد تولیدی متوقف‌شده را به تهران منتقل کرده‌ایم تا با تولید ماسک‌های N ۹۵ به چرخه‌ تولید برگشته و به رفع کمبود این نوع ماسک کمک کند، افزود: قرارداد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک N ۹۵ را که ویژه‌ مصرف پزشکان است با وزارت بهداشت و درمان منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم طی روز‌های آینده فاصله‌ای را که بین تولید و عرضه‌ این محصولات وجود دارد پرکنیم.

مخبر هم‌چنین از انعقاد قرارداد تولید یک‌میلیون دست لباس مخصوص پزشکی هم خبر داده و گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) این میزان تولید البسه را بر عهده گرفته و ظرف سه تا چهار روز آینده، این محصولات را هم در اختیار وزارت بهداشت قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به دیگر خدمات ارایه‌شده از طرف این ستاد در مقابله با بیماری ناشی از ویروس کرونا گفت: ده کاروان سلامت برای خدمت‌رسانی در حال فعالیت در مناطق محروم داشتیم که آن‌ها را فراخوان کرده‌ایم و با تجهیزات کامل پزشکی موردنیاز مقابله با بیماری ناشی از ویروس کرونا، ۶ کاروان را به قم و ۴ کاروان را به گیلان اعزام کردیم.
 
همچنین، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: یک مرکز تماس هم فراهم کرده‌ایم و ۱۷ پزشک مستقر و ۵۰ تا ۸۰ پزشک برخط در حال پشتیبانی و مشاوره‌ تلفنی پزشکی در دو استان گیلان و قم هستند. تا پایان رفع کمبود محصولات بهداشتی موردنیاز اعم از ژل و مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک‌های موردنیاز کشور به فعالیت مضاعف‌مان ادامه خواهیم داد.
انتهای پیام
captcha