البرز 1400 موقوفه دارد
کد خبر: 3881569
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

البرز 1400 موقوفه دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با تاکید جمع‌آوری موقوفات مردم باید شفاف صورت گیرد، گفت: این استان 1400 موقوفه دارد.

البرز 1400 موقوفه دارد

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، هفتم اسفند در نخستین جلسه هم اندیشی امین موقوفات استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات دوم اسفندماه سال جاری، گفت: جنگ تبلیغاتی استکبار و صهیونیست به زمین خورد، مردم در صحنه حضور یافتند و تبلیغات سوء دشمنان تأثیری در تصمیم مردم برای حضور در انتخابات را نداشت.
وی با بیان اینکه هیچ چیز نمی‌تواند مانع امر به معروف و نهی از منکر شود، افزود: بزرگترین معروف دنیا، انقلاب اسلامی است.
دشتکی با اشاره به این موضوع که جمع‌آوری موقوفات مردم باید شفاف صورت گیرد، اظهار کرد: این امر یکی از موضوعاتی است که برای تعادل اجتماعی به وجود آمده و علاوه‌بر تعادل اجتماعی، تعادل اقتصادی و معیشتی را نیز در جامعه ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه موقوفات می‌تواند در حوزه تجاری و سرمایه‌گذاری نیز بکارگیری شود، تصریح کرد: اهمیت وقف موجب شد تا پیامبراکرم(ص) و سایر معصومین به این امر توجه بسیاری داشته باشند؛ پیامبر(ص) بخش عمده‌ای از دارایی‌های خود را وقف کردند که البته دانستن این مهم و وظیفه همه ما را خیلی سنگین می‌کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در بخش دیگری با بیان اینکه جایگاه افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بسیار با ارزش و ویژه است چرا که ادامه‌‍‌دهنده راه معصومین هستند، افزود: علی‌رغم کارهای گسترده این حوزه کارمندان اداره محدود هستند و جمع آن‌ها به 12 نفر هم نمی‌ر‌سد.
وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که رصد و نظارت بر هزار و 400 موقوفه و 14 هزار رقبه از تعداد محدود نیروهای مجموعه اوقاف خارج است، از این رو نیازمند کمک مردم هستیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با تأکید بر اینکه امروز توقع داریم که جنگ دشمن را به فرصت تبدیل کنیم و به داشته‌ها و منابع خود تکیه کنیم، اضافه کرد: در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور بهترین راه تمرکز بر بحث موقوفات است، با این تفاسیر هم می‌توانیم موضوع وقف را پویا کنیم و هم به بهره‌وری از موقوفات خواهیم پرداخت که رشد 4 درصدی اقتصادی و بی‌نیازی مطلق خواهیم رسید.
دشتکی بیان کرد: توقعی که در طرح امین محوری داریم تحقق هدف اجرای طرح که ایجاد شفافیت موقوفات است، می‌باشد؛ از این رو سعی داریم با کمک امین موقوفات در هرمنطقه و کارمندان حاضر در این اداره کل به هدف سازمان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام
captcha