سیاسی‌ کردن بیماری کرونا ظلم به مردم است / حمایت همه نهادها از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا
کد خبر: 3881181
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

سیاسی‌ کردن بیماری کرونا ظلم به مردم است / حمایت همه نهادها از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا

محمدجواد جمالی نوبندگانی با بیان اینکه افراد مسئول غیرمتخصص نباید درباره ویروس کرونا اظهارنظر کنند، گفت: دامن‌ زدن به این مسئله و سیاسی کردن یک موضوع تخصصی ظلم آشکار به مردم است و نتیجه‌ای جز آسیب دیدن امنیت روحی و روانی مردم ندارد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

محمدجواد جمالی نوبندگانی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره اهمیت مسئله یک‌صدایی در اطلاع‌رسانی درباره کرونا و آثار منفی ارائه اطلاعات بی‌پشتوانه به ویژه از سوی افراد مسئول به لحاظ امنیتی، روانی و اجتماعی گفت: منشأ ویروس کرونا در چین بوده که تا امروز نزدیک صدهزار نفر به آن مبتلا شده‌اند و حدود سه هزار نفر را به کام مرگ کشانده است، در حالی که در ایران کمتر از 100 نفر به آن مبتلا و 12 نفر فوت شده‌اند، اما حاشیه‌ها و شایعات آن در ایران به مراتب بیشتر از چین بوده است.

مسئولان غیرمتخصص اظهارنظر نکنند

وی ادامه داد: قطعاً برخی عوامل داخلی و رسانه‌های معاند بیگانه به این شایعات دامن می‌زنند. در عین حال برخی افراد مسئول که تخصصی در این باره ندارند نباید اظهارنظر و دخالت کنند، زیرا دامن‌ زدن به این مسئله و سیاسی کردن یک موضوع تخصصی ظلم آشکار به مردم است.

جمالی نوبندگانی اظهار کرد: کرونا نوعی آنفلوانزاست و فرد باید متخصص باشد تا انواع آنفلوانزاها را تشخیص دهد و شاید همه پزشکان هم نتوانند چنین کاری را انجام دهند. لذا طرح سخنانی درباره تعداد فوتی‌های یک شهر نتیجه‌ای جز تشویش و ناآرامی اذهان عمومی نخواهد داشت. پس بهتر است بگذاریم اخبار این موضوع از کانال خودش که وزارت بهداشت است منتشر شود.

تأثیر انتشار اخبار غیرموثق

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: خوشبختانه حوزه تخصصی وزیر بهداشت مرتبط با امور بهداشتی است و با اعتماد به مسئولان ذی‌ربط بگذاریم قضیه از همین مسیر جلو رود و اینکه چون با فردی خوب یا بد هستیم نباید موجب شود که از این مسئله سوء‌استفاده و برای ضربه به دیگری استفاده کنیم که این امر ظلم فاحش به امنیت روحی و روانی مردم است و اعتماد مردم به مسئولان را خدشه‌دار می‌سازد.

جمالی نوبندگانی ابراز کرد: در واقع انتشار اخبار تأیید نشده فقط و فقط به آرامش روانی مردم، شرایط امنیتی کشور، اقتصاد و روحیه مردم آسیب می‌زند که همه اینها خواست دشمنان است. خوشبختانه ستاد ملی مبارزه با این بیماری هم تشکیل شده و اگر بتوانیم تا دو سه هفته آینده این بیماری را کنترل کنیم از فاز حاد آن عبور خواهیم کرد. از همه مسئولان غیرمرتبط و حتی مردم عادی هم خواهش می‌کنم به شایعات و اخبار نادرست دامن نزنند و فقط توصیه‌های بهداشتی تأیید شده را به سایرین انتقال دهند.

ضرورت یکصدا بودن نهادها

وی درباره ضرورت حمایت قاطع همه نهادها از مسئولان مستقیم مبارزه با این بیماری و تسهیل اجرای تصمیمات آن گفت: وزیر بهداشت برای آقایان ربیعی، رحمانی فضلی، رحمانی، اسلامی و مونسان، از اعضای هیئت دولت، در ستاد ملی مبارزه با کرونا حکم زدند و این قدرت اجرایی ستاد را افزایش می‌دهد. حتی وزیر بهداشت در جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس اعلام کرد با متولیان اماکن مقدسه و زیارتگاه‌ها به ویژه در شهرهای زیارتی صحبت‌‌های لازم را انجام داده و امیدواریم آنها هم همکاری کنند تا کمترین آسیب‌ به مردم وارد شود.

جمالی نوبندگانی در پایان تصریح کرد: لذا همه باید در جهت پیشبرد تصمیمات ملی این ستاد و پرهیز از ایجاد دوگانگی و چندصدایی و تضعیف دستورات مقامات مسئول مرتبط گام بردارند تا مردم بدون ترس و نگرانی بتوانند اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۷:۲۲
0
0
بسیار عالی
بسیار عالی
بسیار عالی
captcha