مراجع تقلید مخالفتی با تعطیلی حرم ندارند / فوت ۵۰ نفر بر اثر کرونا در قم
کد خبر: 3881061
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
امیرآبادی مدعی شد:

مراجع تقلید مخالفتی با تعطیلی حرم ندارند / فوت ۵۰ نفر بر اثر کرونا در قم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ نفر در دو هفته اخیر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته‌اند، بیان کرد: متأسفانه ۳ هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.

فوت ۵۰ نفر بر اثر کرونا در قمبه گزارش ایکنا از قم، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جسله علنی امروز، دوشنبه، ۵ اسفندماه در مجلس شورای اسلامی گفت: قم از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی ندارد و به نظرم عملکرد دولت در کنترل این ویروس ناموفق بوده است. 


بیشتر بخوانید:

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دولت برای مواجهه با ویروس کرونا صفر است، بیان کرد: در حال حاضر پرستاران لباس مناسب قرنطینه ندارند و با ترس و دلهره به بیماران رسیدگی می‌کنند و با کمبود کیت‌های آزمایشگاهی مواجه هستیم.

امیرآبادی‌فراهانی با بیان اینکه متأسفانه دولت به مقدار کافی احساس نگرانی و بحران نمی‌کند، ادامه داد: درست است که باید آرامش را حفظ کنیم، اما نباید ابعاد بحران را به گونه‌ای تحت نظر قرار دهیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است. روزانه ۱۰ نفر در قم از بین می‌روند. تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند و وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است. 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰ نفر در دو هفته اخیر به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته‌اند، ابراز کرد: متأسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده است.

قرنطینه شدن 250 نفر

امیرآبادی با بیان اینکه اکنون بیش از ۲۵۰ نفر در قرنطینه هستند، ادامه داد: امکانات کافی در قم وجود ندارد و بسته‌های پیشگیری نیز هنوز به مردم نرسیده است و در بعضی داروخانه‌ها نیز ماسک پیدا نمی‌شود. در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با وی دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می‌گویید، زیرا شرایط اینگونه که به نمایندگان می‌گویید نیست و وضعیت قم بحرانی‌تر از این صحبت‌ها است.

وی با بیان اینکه دولت به دنبال این است که اخبار را منتشر نکند تا مردم استرس نداشته باشند، افزود: شیوع ویروس کرونا قطعاً به اقتصاد قم لطمه می‌زند. در طول این مدت ۳۲ نفر در محل قرنطینه ویروس کرونا فوت شده‌اند، آنهایی که در بیمارستان کامکار و فرقانی قم از دنیا رفته‌اند عمدتاً به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بوده است. 

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه متأسفانه جواب آزمایش 2 تن از کودکان نیز مثبت اعلام شده است، اظهار کرد: جواب آزمایش کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز مثبت بوده است و با توجه به وخامت اوضاع باید هر چه سریعتر جانشین ایشان انتخاب شود. هیچ امکاناتی به پرستاران نمی‌دهند در حالی که وزیر می‌گوید از صبح ۷ هزار لباس مناسب برای پرستاران فرستاده‌اند و نمی‌دانم این اظهارات صحیح است یا نه. دولت باید تکلیف را در قبال افراد مبتلا به کرونا مشخص کند. تاکنون هیچ اقدام ویژه‌ای از سوی دولت برای مقابله با کرونا ندیده‌ام. 

تعطیلی حرم حضرت معصومه(س)

نماینده مردم قم در مجلس درخصوص تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مخالفت مراجع تقلید گفت: هیچ یک از مراجع عظام تقلید مخالفتی با تعطیلی حرم نداشتند، زیرا موضوع جان مردم است. طی ۴۸ ساعت گذشته ۴ متخصص ریه به بیمارستان‌های قم اعزام شدند، اما آنها شبانه قم را ترک کردند.

وی تصریح کرد: طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اولین فوتی‌های مشکوک به کرونا ۲۴ بهمن فوت کرده‌اند و پس از آزمایشا‌هایی که متخصصان اعزام شده از تهران روی آنها انجام داده‌اند، مشخص شد که این افراد مبتلا به کرونا بوده‌اند. 

امیرآبادی در پایان گفت: در خصوص بستن حرم حضرت معصومه(س) شورای تأمین باید تصمیم بگیرد و تاکنون چنین تصمیمی به تولیت آستان مطهر ابلاغ نشده و با توجه به اینکه نمایندگان عضو شورای تأمین نیستند، باید منتظر شد تا آخرین تصمیمات از سوی این شورا اتخاذ و به اطلاع رسانه برسد و ما نیز از طریق وزارت بهداشت موضوع را پیگیری می‌کنیم.

تکذیب آمار 50 فوتی کرونا در قم

اظهارات وی در حالی بیان می‌شود که کیانوش جهان‌پور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان کروناویروس در کشور، گفت: طبق آمار ارائه شده تا پیش از ظهر امروز تعداد ۱۸ نفر در استان‌های مختلف مبتلای جدید شناسایی شدند که از این تعداد 8 نفر در استان قم، 1 مورد در استان همدان، 3 مورد در تهران، 2 مورد در مرکزی، 2 مورد در استان اصفهان و 2 نفر در گیلان شناسایی شدند. همچنین از این ۱۸ نفر چهار نفر متأسفانه جان باخته‌اند. با این حساب شمار مبتلایان کرونا ویروس مجموعاً به ۶۴ نفر و مجموع فوتی‌ها به ۱۲ نفر رسید.

وی ضمن تکذیب اظهارات نماینده قم درباره وجود ۵۰ فوتی در قم، گفت: این آمار کذب است.

انتهای پیام
captcha