هیچ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اسفراین مشاهده نشده است
کد خبر: 3880957
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹

هیچ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اسفراین مشاهده نشده است

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: هیچ آمار مثبتی از کرونا را از مردم پنهان نخواهیم کرد و مردم به شایعات توجه نکنند.

بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اسفراین مشاهده نشده استبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، اسحاق ایلدرآبادی، رئیس دانشکده علوم‌پزشکی، عصر امروز 4 بهمن‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: همزمان با تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و طبق پروتکل‌ها، دستورالعمل‌ها که وزارت بهداشت ارسال کرده دانشگاه علوم پزشکی اسفراین هم در حالت آماده باش کامل  قرار گرفته است و کمیته‌های مختلف را  چه در حوزه آموزش و پیشگیری و چه در حوزه درمان و پشتیبانی  تشکیل دادیم.

وی افزود: در بیمارستان‌ها بخش مجزا برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است و در بخش معاونت بهداشتی آموزش و پیشگیری، هم به کارکنان خود و هم عامه مردم را از هفته‌های قبل شروع کردیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون موردی در اسفراین مبتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است و از مواردی که مشکلات تنفسی داشتن ، نمونه‌گیری انجام شده است و در انتظار نتیجه آزمایش‌ها هستیم و اگر موردی مثبت یا منفی باشد، رسانه‌ها را در جریان خواهیم گذاشت و هیچ آمار مثبتی از کرونا را از مردم پنهان نخواهیم کرد، مردم به شایعات توجه نکنند.

نیک پرست، معاون دانشکده علوم پزشکی هم دراین نشست اظهارکرد‌:  علائم بیماری شبیه آنفولانزا یا سرماخوردگی معمولی است که بسیار شایع‌تر از کرونا هستند و به همین علت برای تایید آن باید آزمایش‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: علائم این بیماری  تب، سرفه، تنگی تنفس است و در مواد حادتر عفونت می‌تواند منجر به سینه پهلو  یا  عفونت ریه یا مشکلات تنفسی گردد و در موارد نادر این بیماری کشنده خواهد بود عمدتاً تب و سرفه عنوان علائم اصلی، علائم فرعی نظیر آبریزش سردرد احساس خستگی و کوفتگی است.

نیک پرست گفت‌:  افرادی که مبتلا به این بیماری شده‌اند باید از درمان‌های حمایتی و علامتی استفاده کنند و استراحت در منزل مصرف مایعات فراوان نظیر سوپ، آب، مرکبات و مسکن‌های تب‌بر، در موارد شدید بیماری که نیاز به بیمارستان دارد علاوه بر تب، سرفه و علائم دشواری تنفسی نظیر تنگی تنفس نیز به علائم اضافه می‌شود. 

وی افزود: درمان‌ها توسط کادر درمانی در بیمارستان انجام می‌شود در حال حاضر مانند ویروس‌های سرماخوردگی واکسنی برای پیشگیری وجود ندارد و بهترین راه پیشگیری خودداری از تماس با ویروس یعنی تماس نزدیک با افرادی است که علائم سرماخوردگی دارند.

 

انتهای پیام
captcha