کارگاه تربیت مربی کودک و نوجوان به همت دارالقرآن اهل بیت(ع) برگزار شد
کد خبر: 3880866
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

کارگاه تربیت مربی کودک و نوجوان به همت دارالقرآن اهل بیت(ع) برگزار شد

کارگاه تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه بانوان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو در دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر برگزار شد.

کارگاه تربیت مربی کودک و نوجوان به همت دارالقرآن اهل بیت(ع) برگزار شدبه گزارش ایکنا، کارگاه تخصصی تربیت مربی کودک و نوجوان به مدت سه روز و در مدت 20 ساعت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو در سالن کنفرانس دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر برگزار شد.

قربانیان، مدیر مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع)، با بیان اینکه این دوره با محوریت آموزش به مربیان کودک و نوجوان برگزار شد، گفت: پس از ثبت‌نام شرکت‌کنندگان و مطالعه رزومه آنها، تعداد 57 نفر برای شرکت در این دوره منتخب شدند که باید در دوره کارورزی به عنوان دوره تکمیلی شرکت کنند.

راستگو درباره سرفصل‌های آموزشی این دوره بیان کرد: در این دوره روش‌های کار با کودک و نوجوان با محتوای قصه‌گویی، بازی، نحوه کار با کلمات و اشکال مختلف نوشتاری، اردو و اردوداری و نکات ایمنی آن، بازی با کارت‌ها و نحوه ساخت آن آموزش داده شد.

وی زیر بنای تربیتی فرزند در کشورهای شرقی را خانواده دانست و افزود: همچنان که پدر و مادر  در تولد فرزند نقش اول را دارند در تربیت آن هم باید نقش اول را داشته باشند. پدر و مادر با رفتار و سیره تربیتی‌شان که از سیره تربیتی پیامبر اکرم(ص) الهام گرفته شده است می‌توانند بر روح فرزند مؤثر باشند. بیان قصه‌ها و داستان‌های ائمه نیز اثر مثبتی دارد.

راستگو تنبیه روحی کودکان را امری ناصحیح خواند و افزود: رفتار فرزند را می‌توان تصحیح کرد و در صورتی که کودک در سن مناسبی باشد، مواردی را از او بخواهیم که اگر انجام داد با نظر خودش چه جریمه‌ای به او تعلق گیرد. برخی از معلمان برای خطای یک دانش‌آموز بقیه را نیز تنبیه می‌کنند که ناصحیح است و باید ابتدا تذکر داده و در صورت عدم اثر، برخی از امتیازات از او گرفته شود.

وی فعالیت حوزه‌های علمیه در زمینه برنامه‌های کودک و نوجوان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: این مسئله باید در میان مدیران و دست‌اندرکاران حوزه مطرح شود، ولی تا جایی‌که اطلاع دارم حوزه در این زمینه به نسبت سایت‌ها و کتاب‌هایی که برای کودکان وجود دارد کم کار کرده است.

انتهای پیام
captcha