انتشار شماره جدید فصلنامه «الحوزه» در عراق
کد خبر: 3880826
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

انتشار شماره جدید فصلنامه «الحوزه» در عراق

بیست و هفتمین شماره فصلنامه «الحوزه» با ارائه مطالبی پیرامون تفسیر موضوعی متون قرآن، پژوهش در تفکر بزرگان،‌ گفتمان امام خامنه‌ای و ... منتشر و مورد استقبال علما و فضلای نجف واقع شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این شماره از مجله «الحوزه» موضوعات مهمی را بررسی کرده و با استقبال محافل مختلف به ویژه دانشجویان، علما و فضلای نجف روبرو شده است.

مهمترین موضوعاتی که در این شماره مطرح شده شامل پژوهش‌هایی در تفکر بزرگان حوزه، پژوهش‌های حوزوی، پژوهش‌های گفتمان اسلامی و همچنین در محضر اهل بیت(ع) است.

نظرات امام خامنه‌ای درباره حوزه و محرومین، حوزه و حکومت(نوشته عبدالرزاق النداوی)، گفتمان امام خامنه‌ای درباره ارتباط و جدایی سیاسی(به قلم سيدكامل الهاشمی)، تفسیر موضوعی متون قرآنی(نوشته سيروان الجنابی) و امام شرف‌الدین و جنبش معاصر اصلاحات(اثر سيدمنذر الحكيم) در بخش پژوهش‌هایی در تفکر بزرگان حوزه آمده است.

در پژوهش‌های حوزوی به استقرای فقهی و نقش آن در پروسه اجتهاد(اثر سيدعلی النوری)، حجیّت ذاتی برای تصمیم عقلا و نقش آن در علم اصول فقه(به قلم شيخ محمد تقی) و مرجعیت معرفتی قرآن ـ‌ بررسی و ارزیابی ـ(به قلم شيخ خالد الغفوری) اشاره دارد.

همکاری اجتماعی، یک ضرورت در جامعه، روانشناسی اسلامی، حقیقت یا توهّم و شهر کوفه (پژوهش تاریخی) هم در بخش پژوهش‌های گفتمان اسلامی درج شده است.

در بخش «در محضر اهل بیت(ع)» این فصلنامه مطالبی چون اصول اخلاقی انقلاب با توجه به نهضت امام حسین(ع)، ساختار فکری تربیتی از نظر امام حسین(ع) ـ پژوهشی درباره تأثیرگذاری و تأثیرپذیری ـ و انقلاب اصلاح‌طلبانه امام حسین(ع) و شرایط جامعه اسلامی آمده است.

انتهای پیام
captcha