قطور در آذربایجان غربی لرزید
کد خبر: 3880756
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

قطور در آذربایجان غربی لرزید

زمین‌لرزه نسبتا شدیدی صبح امروز، چهارم اسفندماه، قطور در آذربایجان غربی را لرزاند.

آذربایجان غربی لرزیدبه گزارش ایکنا، زمین‌لرزه نسبت شدیدی دقایقی قبل قطور در استان آذربایجان غربی را لرزاند. قطور یکی از بخش‌های تابعه شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران است.

این زمین‌لرزه در ساعت ۹.۲۲ دقیقه با قدرت ۵.۷ واقع در شش کیلومتری عمق زمین، در عرض جغرافیایی ۴۴.۵۹ شرقی و طول جغرافیایی ۲۷.۴۲ شمالی رخ داده است.
 
سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام دو تیم ارزیاب برای برآورد خسارت‌های احتمالی این زمین‌لرزه خبر داد.
 
تاکنون هفت پس لرزه پس از این زمین لرزه اصلی ۵.۷ ریشتری رخ داده است که بزرگترین آنها ۳.۰ ریشتر بوده است.

سازمان اورژانس کشور از مصدوم شدن 25 نفر در اثر این زمین‌لرزه خبر داد که 18 نفر آنان به صورت سرپایی مداوا و هفت نفر نیز به بیمارستان اعزام شدند.

همچنین سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز اعلام کرد: این زمین لرزه تا شعاع 15 کیلومتری 32 روستا با جمعیت 15 هزار و 790 نفر را تحت تأثیر قرار داد که عمده این روستاها در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور هستند. تاکنون گزارش خسارت جزئی و ترک خوردگی در روستاهای قطور، بلجوک، درنالیک، رازی، گوگرد، حبش، حصار و هندوان در شهر خوی و روستاهای بوشحاران و گرایاویج در شهر سلماس اعلام شده است.

ساعت 12:54

سازمان اورژانس کشور در ساعت 12:54 دقیقه از افزایش مصدومان به 36 نفر خبر داد و اعلام کرد: تا کنون به 43 روستا خسارت وارد شده و شش نفر از اهالی روستاهای مرزی ترکیه نیز فوت کرده‌اند.

ساعت 12:57

همچنین سازمان امداد و نجات هلال احمر در ساعت 12:57 با اعلام ریزش آوار در روستاهای حبش علیا، مخین، راویان، یوسف‌آباد از اعزام یک تیم امدادهوایی و 15 تیم عملیاتی جهت امدادرسانی و یک تیم آنست جهت عملیات جستجو خبر داد.

ساعت 13:45

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اعلام 15 مورد پس‌لرزه در این استان، از افزایش شمار مصدومان این حادثه به 40 نفر خبر داد، 17مصدوم به مراکز درمانی استان ارجاع شده و 23 مصدوم نیز در محل حادثه درمان شدند.

ساعت 15:51

مرکز اورژانس کشور از افزایش تعداد مصدومان این حادثه به 51 نفر خبر داد، که 34 نفر آنان به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

براساس جدول ارائه شده از سوی مرکز زلزله نگاری ژئوفیزیک دانشگاه تهران تا کنون 30 پس لرزه در این منطقه ثبت شده است.

 
انتهای پیام
captcha