محکومیت ترور سردار سلیمانی در همایش مقاومت عراق
کد خبر: 3880748
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

محکومیت ترور سردار سلیمانی در همایش مقاومت عراق

علمای شرکت‌کننده در پایان همایش اتحادیه علمای مقاومت در عراق ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را محکوم و دولت آمریکا را مسئول این جنایت برشمردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، شرکت‌کنندگان همایش اتحادیه علمای مقاومت در عراق که دیروز، سوم اسفندماه، با شعار «وحدت و حاکمیت عراق؛ پیروزی برای فلسطین و امت» برگزار شد، اعلام کردند: وجود آمریکا در عراق و منطقه باطل است و باید با تمامی راه‌های ممکن برای اخراج آمریکایی‌ها تلاش کرد.

در ادامه تأکید شد: آمریکا فقط برای تقویت و توانمند کردن رژیم صهیونیستی در عراق حضور یافته و اخراجش از این کشور، زمینه را برای نابودی رژیم اسرائیل و رهایی از آن فراهم خواهد کرد.

همچنین علمای شرکت‌کننده ضمن محکومیت ترور ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی و همرزمانشان، دولت آمریکا را مسئول کامل این جنایت برشمرده و از جامعه بین‌الملل خواستند که آمریکا را به پذیرش مسئولیت وخامت اوضاع امنیتی در منطقه مجبور و با سیاست‌های متجاوزانه این کشور در منطقه و علیه ملت‌ها مقابله کند.

آن‌ها ضمن رد معامله قرن، این طرح را توطئه‌ای شیطانی برای هدف قرار دادن حقوق ملت فلسطین در کشور و سرزمین خود اعلام و تأکید کردند: آمریکا شیطان بزرگ و دشمن اول امت عربی و اسلامی است.

همچنین در این همایش ضمن تحسین تلاش‌های انجام‌شده با هدف وحدت گروه‌های مختلف امت اسلامی، اعلام شد که قدس شهری عربی و اسلامی است و طرح‌های آمریکا و اشغالگران اسرائیل آن را از هویت اسلامی خود جدا نمی‌کند.

علمای مقاومت در پایان با محکومیت جنایت عادی‌سازی روابط با اسرائیل به‌ ویژه از سوی برخی دولت‌های عربی، آن را خیانت به امت و ارزش‌های اسلامی دانسته و از سازمان‌هایی که در برابر این طرح تسلیم شده و خاموش مانده‌اند، خواستند که به جبهه تحریم و مقابله با رژیم صهیونیستی بپیوندند.

انتهای پیام
captcha