تدابیر تازه برای افزایش امنیت جامعه مسلمان آلمان
کد خبر: 3880564
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

تدابیر تازه برای افزایش امنیت جامعه مسلمان آلمان

در پی حمله مسلحانه چهارشنبه شب گذشته در شهر «هانائو» آلمان، که با انگیزه‌های نژادپرستانه انجام شد، برخی مقامات و مسئولان سازمان‌های اسلامی این کشور تدابیر بیشتری را برای حفاظت از جامعه مسلمان این کشور خواستار شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری دویچه‌وله، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان، روز گذشته، دوم اسفند، در کنفرانس مطبوعاتی خود در مورد حادثه تیراندازی شهر هانائو گفت: زمینه نژادپرستانه این عمل از نظر من کاملاً غیرقابل انکار است و نمی‌توان این اقدام را به موضوع دیگری نسبت داد.
 
زیهوفر اظهار کرد: خطر راست‌گرایی افراطی در آلمان دموکراسی را تهدید می‌کند و این بزرگترین تهدید امنیتی در آلمان است. مکان‌های حساس مانند مساجد شاهد حضور گسترده پلیس خواهند بود و پلیس باید در ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و مناطق مرزی نیز حضور بیشتری داشته باشد.
 
از سوی دیگر، «آنت ویدمن ـ ماوتس»، مسئول امور ادغام دولت آلمان، اقدامات بیشتر دولت برای مبارزه با اسلام‌هراسی را خواستار شد. او گفت که می‌خواهد با وزرای مربوطه درباره اینکه «آیا اقدامات کافی برای مبارزه با افراط‌گرایی راستگرایان و جنایات ناشی از تنفر انجام شده است» بحث کند. 
 
زکریا آلتوغ، سخنگوی اتحادیه ترکی اسلامی در امور دینی(DITIB) مستقر در کلن، از پیشنهاد تشکیل کمیسیون تخصصی از سوی ویدمن ماوتس حمایت کرده است. همچنین خواستار تجدید نظر در گفتمان اسلام‌هراسی در جامعه آلمان شد.
 
وی با اشاره به اینکه مسئله اسلام‌هراسی باید به رسمیت شناخته شود، تأکید كرد: این موضوع باید جزئی از دستور کار كنفرانس اسلامی آلمان باشد. نمایندگان مساجد باید هسته اصلی چنین کمیسیونی را تشکیل دهند و محافظت از مساجد باید افزایش یابد.
 
براساس گزارش انجمن کردهای آلمان، در بین قربانیان حمله چهارشنبه شب، 30 بهمن، افرادی با ملیت کُرد مشاهده می‌شوند و این انجمن خشم خود را از اینکه مقامات اقدامی برای مقابله با افزایش افراط‌‌گرایی انجام نداده‌اند ابراز کرده است.
انتهای پیام
captcha