پاسداشت دانشجویان قرآنی در غزه
کد خبر: 3880496
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

پاسداشت دانشجویان قرآنی در غزه

مسئولان هیئت خیریه اروپایی با حضور در نوار غزه از 120 دانشجوی دختر و پسر حافظ قرآن دانشکده پزشکی دانشگاه اسلامی این منطقه تجلیل کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی عربی، این هیئت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جشن پاسداشت دانش‌آموزان قرآنی غزه چهارشنبه، 30 بهمن‌ماه، در دانشگاه اسلامی غزه، که از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های این منطقه است، با مشارکت ده‌ها تن از جمله خانواده دانش‌آموزان، اعضای هیئت‌های علمی و دانش‌آموزان برگزار شد.

ایمن سراُوغلو، مؤسس و رئیس شورای اداری هیئت اروپایی خیریه، طی سخنانی اظهار کرد: از زمان آغاز فعالیت این هیئت در استانبول در سال 2018، ارائه حمایت‌های لازم برای توسعه جوامع نیازمند را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: این حمایت‌ها شامل تلاش برای توسعه پایدار، امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده در مواقع اضطراری، اجرای فعالیت‌های شاخص برای جوانان و تلاش دائم برای ارتقای خدمات بهداشتی به بیماران در بخش‌های مختلف جهان به ویژه فلسطین بوده است.

سراُغلو تصریح کرد: این هیئت از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که با همکاری دانشکده‌های پزشکی فلسطین اجرا می‌شود حمایت می‌کند و آخرین فعالیت‌ ما در نوار غزه، حمایت از اردوگاه پزشکی دانشجویان پزشکی بود که در آن 70 دانشجوی دختر و پسر دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های مختلف نوار غزه شرکت داشتند.

یادآور می‌شود، رژیم اسرائیل بیش از دو میلیون نفر از ساکنان غزه را از زمان پیروزی حماس در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در ژانویه 2006 محاصره کرده است و این محاصره در سال بعد و پس از تسلط حماس بر نوار غزه، تشدید شد و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha