ملت ایران افتخار جدیدی خواهد آفرید
کد خبر: 3880282
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
رئیس‌جمهور پس از انداختن رأی خود به صندوق:

ملت ایران افتخار جدیدی خواهد آفرید

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت: ملت ما افتخار جدیدی را خواهد آفرید و دشمنان ما بیش از گذشته مأیوس خواهند شد.

ملت ایران افتخار جدیدی خواهد آفرید

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور، پس از انداختن رأی خود به صندوق گفت: امروز، روز افتخارآفرین دیگری در تاریخ شکوهمند کشور و انقلاب به ثبت می‌رسد. ما در جدول همه صندوق‌های سراسر کشور که در صفحه مشخص بود و نگاه می‌کردیم خوشبختانه ارتباط مستقیمی میان ستاد انتخابات کشور با همه حوزه‌ها به صورت آنلاین برقرار است؛ حالا در برخی بخش ها 100درصد و در برخی بخش‌ها 99 یا 98 درصد، اما در کل 98 درصد صندوق‌های سراسر کشور آنلاین متصل هستند.

وی ادامه داد: این یک نقطه مثبت است که می‌بینیم در لحظات چند نفر رأی دادند و چند نفر در حال رأی دادن هستند؛ این کار بسیار خوب و ارزشمندی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه فرآیند تشخیص هویت نیز به خوبی و الکترونیکی در حال انجام است، گفت: امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را دوچندان کند تا در سال 1400 همه چیز الکترونیکی انجام شود و مردم ما یک رأی‌گیری الکترونیکی کامل را شاهد باشند.    

رئیس‌جمهور افزود: در اینجا می خواهم از 40 سال پیش یاد کنم؛ اسفند سال 58، اولین انتخابات مجلس شورا - البته آن وقت اسم آن ملی بود بعد در مجلس و اصلاح قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی شد - اولین انتخابات در اسفند سال 58 برای مجلس اول برگزار شد، البته اسفند آن سال انتخابات زیاد بود فکر کنم انتخابات مجلس، پنجمین انتخاباتی بود که انجام می‌شد از موضوع همه پرسی که اولین آن بود رای به خبرگان قانون اساسی که دوم بود بعد رای به خودِ قانون اساسی که انتخاب سوم بود بعد انتخاب ریاست جمهوری که چهارم و پنجم انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و امروز 40 سال تقریبا از آن روز می‌گذرد و ما به جای مجلس اول آماده هستیم تا برای مجلس یازدهم رای دهیم یعنی به خوبی علیرغم همه سختی‌ها و مشکلات، شرایط جنگ و همه چیزهایی که در این 40 سال داشتیم، همه انتخابات‌ها سرِ موقع خودش انجام شده و این یکی از افتخارات بزرگ کشور ما است؛ کشوری که شرایط مختلفی داشته و کشوری که جنگ را تجربه کرده است.

وی افزود: امام بزرگوار ما بسیار حساس بود که انتخابات به موقع انجام شود حتی یک روز هم تاخیر نشود و شما می بینید بین این 10 مجلسی که تاکنون بوده و مجلس یازدهم سال آینده شروع به کار می کند هیچ فاصله‌ای بین این مجلس‌ها نبوده و این مجلس کاملا متصل است، روز قبل مجلس قبلی است روز بعد مجلس جدید شروع به کار می کند و این در تاریخ دموکراسی خیلی نظیر ندارد و در کشور ما هم قبل از انقلاب اینچنین نبوده بین مجالس اولا 4 سال آن تمام نمی کرد بعد وسط آن فاصله‌های زیاد بود اما بحمدالله در تمام مجلس‌ها، مجلس از روز اول تا روز آخر تمام چهار سال خودش استفاده و بهره برداری کرده و بعد هم مجلس بعدی تشکیل شده است.

روحانی اظهار کرد: خوشحالیم که یازدهمین مجلس شورای اسلامی به دست ملت توانگر ما با رای های بسیار ارزشمند آنها تشکیل می شود یعنی مردم ما دارند همین الان مجلس یازدهم را با سلیقه و با آرای خود تشکیل می‌دهند، انشاءالله امیدواریم بهترین ها به مجلس شورای اسلامی یازدهم راه پیدا کنند و آنچه خواست مردم هست اینکه مجلسی فعال‌تر، پرشورتر و مجلسی که مردم شاهد باشند مشکلات زندگی آنها را بهتر حل می‌کند، قوانینی که ضروری است به سرعت تصویب می‌کند، نظارت خود را انجام می‌دهد، نسبت به نظارت و اجرای قانون مقید به قانون اساسی و آیین نامه است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ان شاءالله ما شاهد یک مجلس بسیار خوبی در مجلس یازدهم خواهیم بود. همه مجلس‌های ما فراز و نشیب داشته ولی مجالس بسیار خوبی بوده از مجلس اول که به اعتقاد من بهترین مجلس ما بوده تا امروز و ان شاءالله امیدواریم مجلس یازدهم ما هم مورد رضایت خداوند و هم مورد رضایت مردم باشد.

وی بیان کرد: خسته نباشید عرض می‌کنم به همه ستادها ، همه آنهایی که امروز پای صندوق‌ها، کار اجرا را انجام می‌دهند، آنهایی که نظارت را انجام می‌دهند، آنهایی که مراحل بعدی این انتخابات را امشب، فردا، دست اندرکار هستند تا به نتیجه برسند، آنهایی که امنیت صندوق‌ها را در سراسر کشور تامین می‌کنند، رسانه‌هایی که در این روزها خیلی تلاش و کوشش کردند و مردم را پای صندوق آرا دعوت کردند، کار بزرگی را انجام دادند.

روحانی اظهار کرد: من هم از ملت عزیز و بزرگوار ایران تشکر می‌کنم و به آنهایی که تا این لحظه موفق بودند و  رأی دادند خسته نباشید می‌گویم و برای آنهایی که بعدازظهر و تا آخر وقت قانونی پای صندوق رأی می‌روند، آرزوی موفقیت می‌کنم.

رئیس‌جمهوردر پایان اظهار کرد: انشالله ملت ما افتخار جدیدی را خواهد آفرید و دشمنان ما بیش از گذشته مأیوس خواهند شد.

 

انتهای پیام
captcha