برگزاری هم‌اندیشی نهادهای فعال و اعلام زمان آغاز نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3880169
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

برگزاری هم‌اندیشی نهادهای فعال و اعلام زمان آغاز نمایشگاه قرآن

برپایی محفل قرآنی در شعبه اخذ رأی مسجد لویزان تهران از سوی رادیو قرآن، تغییر در زمان آغاز نمایشگاه قرآن 99، برگزاری نشست مدیران فرهنگی دستگاه‌های دولتی با موضوع نمایشگاه قرآن و ... از جمله مهمترین رویدادهای قرآنی این هفته‌ بود.

ایکنابه گزارش ایکنا؛ هفته‌ای که گذشت، خبرهایی چون اعلام جزئیات حاضران در بزرگترین آزمون قرآنی کشور، ۳۹۲۲ بار ختم قرآن برای شادی روح سردار دل‌ها و شهدای مقاومت، برپایی محفل قرآنی در شعبه اخذ رأی مسجد لویزان تهران، اعلام ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی شبکه قرآن سیما، انتشار تصاویری از اجرای نوجوان ایرانی حافظ کل قرآن در دمشق، آغاز ثبت نام مرحله دوازدهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن دارالقرآن خانه کارگر، برگزاری محفل انس با قرآن گرامیداشت اربعین سردار شهید سلیمانی در سازمان حج و زیارت، برگزاری سومین مجمع عمومی انجمن خادمان قرآن، تجلیل از ۴۵۰ حافظ قرآن در گروه ۲۲ توپخانه شهرضا، تغییر زمان آغاز نمایشگاه قرآن سال آتی، اعلام فراخوان چهارمین دوره مسابقات «فرازهای آسمانی»، برگزاری هجدهمین جلسه شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن، برگزاری نشست مدیران فرهنگی دستگاه‌های دولتی با موضوع نمایشگاه قرآن، معرفی قائم‌مقام سازمان دارالقرآن، آخرین فرصت ارائه طرح‌های نوآورانه به کمیته مؤسسات نمایشگاه قرآن و ... منتشر شد.

اعلام شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری قرآن
بخش کتبی هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ۱۱ بهمن‌ در بیش از ۳۸۰ شهر در گروه‌های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم(دو رشته)، معارف اهل بیت(ع) (دو رشته) و حفظ قرآن کریم(۱۰ رشته) برگزار شد.
براساس آمار منتشر شده طی این هفته، مجموعاً ۱۲۱ هزار و ۳۶۵ نفر در بخش‌های مختلف اعم از کتبی، شفاهی و آزمون آنلاین ثبت‌نام کرده بودند که از بین آنها نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر متقاضی و واجد شرایط حضور در بخش کتبی بودند و از بین این تعداد نیز حدود ۲۰ هزار نفر در گروه آقایان و ۸۰ هزار نفر نیز در گروه بانوان شرکت کرده بودند.
با اعلام نتایج این آزمون در روز ۱۹ بهمن‌ماه، که از طریق سایت quranedu.ir صورت گرفت، برخی آمار و جزئیات بیشتری از آزمون نیز منتشر شده است که از مهم‌ترین این آمار باید به حضور ۷۸ هزار و ۳۱۶ نفر از مجموع ثبت‌نام‌کننده‌ها اشاره کرد.

شرکت ۴ هزار نفر در دارالقرآن خانه کارگر
حسین فلاح خوش‌مشرب، مسئول شعب این دارالقرآن اظهار کرد: دارالقرآن خانه کارگر با فعالیت در بین جامعه کارگری، شرایطی را فراهم کرده است که طی یک سال اخیر و در هر ماه بیش از چهار هزار نفر در سراسر کشور از آموزش‌های رایگان این دارالقرآن استفاده کنند.
وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی به صورت دوره‌های کوتاه‌مدت یک‌ماهه و در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید مقدماتی، مهارت‌های زندگی، صوت و لحن، حفظ، ترجمه و مفاهیم، تفسیر و تدبر در قرآن، مربی‌گری مهد و پیش‌دبستانی (دوره قرآنی) به صورت حضوری و در رشته‌های روخوانی، حفظ، مفاهیم و احکام به صورت غیر حضوری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۳۹۲۲ بار ختم قرآن

پویش مردمی ختم جمعی قرآن کریم که از دقایق ابتدایی خبر شهادت شهدای مقاومت با طراحی سامانه‌ای برخط بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما آغاز شده بود، روز گذشته و همزمان با اربعین سردار سرافراز جهان اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان باوفایش به کار خود پایان داد.
در این پویش که با عنوان «با شهدا عهد می‌بندیم، هر روز با قرائت یک صفحه از مصحف شریف با قرآن بمانیم» برگزار شد، ۹۷۱۸۳ مخاطب و کاربر اینترنتی با ثبت تعداد صفحات درخواستی خود در سایت qurantv.ir استقبال بی‌نظیری از این پویش کردند و ۳۹۲۲ بار قرآن کریم ختم شد.

برپایی محفل قرآنی در شعبه اخذ رأی مسجد لویزان تهران
شبکه رادیویی قرآن بر آن است تا در انتخابات پیش‌ رو با حضور در مسجد جامع لویزان واقع در شرق تهران بزرگ به برپایی یک محفل قرآنی به مدت ۱۲ ساعت در کنار شعبه اخذ رأی حاضر در مسجد، اقدام کند.
در این جلسه اساتید، قاریان، حافظان، اعضای گروه‌های تواشیح، پیشکسوتان و مسئولان نهادهای مختلف قرآنی ضمن حضور در این محفل، رأی خود را در صندوق خواهند انداخت.
این جلسه امروز جمعه، دوم اسفندماه از ساعت ۸ به صورت زنده و مستقیم از شبکه رادیوی قرآن به سمع شنوندگان خواهد رسید، همچنین، در این برنامه، فعالان قرآنی جوان به عنوان رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در نخستین سال از گام دوم انقلاب به مردم ایران معرفی می‌شوند.

اعلام ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی شبکه قرآن سیما
به مناسبت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفندماه سال جاری، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه‌برنامه‌هایی را به همین مناسبت به روی آنتن خواهد برد.
«مصباح»، عنوان ویژه‌برنامه این شبکه در این ایام است که در روزهای منتهی به انتخابات به صورت زنده و با حضور کارشناسان و میهمانان ویژه پخش خواهد شد.
بر این اساس، «مصباح» در روزهای چهارشنبه، سی‌ام بهمن و پنجشنبه، یکم اسفندماه در دو نوبت و در ساعت‌های ۱۱:۱۵ و ۲۲ به روی آنتن رفت. ضمن آنکه این برنامه در روز جمعه، ۲ اسفندماه به صورت ویژه از ۸ تا ۲۲:۳۰ و در نوبت‌های مختلف با به تصویر کشیدن حضور مردم در انتخابات به روی آنتن می‌رود.

اجرای نوجوان ایرانی حافظ کل قرآن در دمشق
زهراسادات حسینی، حافظ کل قرآن، اوایل بهمن‌ماه برای حضور در محافل انس با قرآن به سوریه سفر کرد و مدت دو هفته در این کشور حضور داشت.
این نوجوان حافظ قرآن به همراه پدرش در مساجد متعدد دمشق به اجرای برنامه‌ پرداخت. یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وی اجرا در حرم حضرت رقیه(س) بود که با استقبال مردم مواجه شد. برخی از رسانه‌های سوریه و لبنان نیز با وی گفت‌وگو داشتند.

آغاز ثبت نام مرحله دوازدهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن
پیرو مصوبه مرکز آموزش‌های غیر حضوری دارالقرآن خانه کارگر، ثبت‌ نام مرحله دوازدهم مدرسه تلفنی حفظ قرآن ‌آغاز شد.
فعالیت این مدرسه به گونه‌ای طراحی شده که تمامی سنین می‌توانند به صورت کاملاً غیر حضوری و تلفنی، طی ۱۰ ماه و سه هفته حافظ کل قرآن ‌شوند.
همچنین، شکل اجرای این طرح به این حالت است که ابتدا یک آزمون تعیین سطح گرفته، سپس، مطابق با نتیجه آزمون‌ها، یک جلسه مشاوره تحصیلی و یک جلسه مشاوره روان‌شناسی انجام می‌شود.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.ketabequran.ir و یا کانال این دارالقرآن در پیام‌رسان سروش به نشانی sapp.ir /ketabequran مراجعه کنند. همچنین برای ثبت ‌نام می‌توانند تا ۱۴ اسفندماه سال جاری عدد ۱ را به سامانه ۱۰۰۰۰۱۰۰۱۰۰ پیامک کنند و یا با شماره ۰۲۱۶۶۹۷۸۰۰۱ تماس بگیرند.

برگزاری گرامیداشت اربعین شهید سلیمانی در سازمان حج و زیارت
محفل انس با قرآن گرامیداشت اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شامگاه، ۲۶ بهمن‌ماه با حضور اساتید، قاریان و فعالان قرآنی در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد.
در این محفل قرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نمایند ولی فقیه در امور حج و زیارت، حسین ذوالفقاری، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین و جمعی از مدیران مؤسسات قرآنی سراسر کشور حضور داشتند.
در این مراسم که با اجرای حمید مجیدی‌مهر، از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما همراه بود، برنامه‌های مختلفی همچون تلاوت سیدمصطفی حسینی، حامد علیزاده و حسین مطرود از قاریان ممتاز و بین‌المللی و اجرای گروه تواشیح بین‌المللی معراج اجرا شد.
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت طی سخنانی، اظهار کرد: این محفل قرآنی به یاد چهلمین روز عروج سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و یاران شهید ایشان برقرار شده است. مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۷ دی‌ماه اینطور فرمودند که به شهید سلیمانی به چشم یک فرد نگاه نکنید، بلکه به چشم یک مکتب، راه و مدرسه درس‌آموز نگاه کنید.

برگزاری سومین مجمع عمومی انجمن خادمان قرآن
سومین مجمع عمومی انجمن خادمان قرآن کریم، صبح روز ۲۷ بهمن‌ماه، در مجموعه باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اعضای این مجمع برگزار شد.
این مجمع با هدف تصویب نهایی اساس‌نامه که در مجمع دوم بر صورت گرفتن اصلاحاتی در آن تأکید شده بود، تشکیل و بر اساس آن اصلاحات امور تخصصی و کارگروه‌ها و کارشناسی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
با توجه به اینکه مجمع به حد نصاب نرسیده بود، اساس‌نامه به تأیید اعضا رسید و تصویب آن به جلسه فوق‌العاده موکول شد. جلسه فوق‌العاده این مجمع روز چهارم اسفندماه در دفتر معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار می‌شود تا اساس‌نامه به تصویب نهایی برسد. تشکیل مجمع فوق‌العاده به لحاظ قانونی با هر تعداد و تصویب اساس‌نامه در آن بدون اشکال است.

تجلیل از ۴۵۰ حافظ قرآن در گروه ۲۲ توپخانه شهرضا
جشنواره قرآنی همراه با تجلیل از ۴۵۰ حافظ قرآن شامل فرزندان کارکنان پایور و خانواده نزاجا(که در کوی سازمانی و مدارس کوی سازمانی مشغول به تحصیل بودند)، روز ۲۶ بهمن‌ماه برگزار شد.
بنابر گفته محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش، «این افراد متشکل از حافظان یک تا ۲۸ جزء از قرآن کریم بودند که به همت مؤسسه آموزش تخصصی قرآنی منازل سازمانی گروه ۲۲ شهررضا در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، موفق به حضور در دوره‌های حفظ و تکمیل روند حفظشان شدند.»
در این جلسه، فرزندان کارکنان به ارائه محفوظات و تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند و سپس گروه تواشیح سادات به اجرای تواشیح پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام شعبانعلی صالحی‌نسب، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی به سخنرانی پیرامون بیان فضیلت مؤانست و همراهی با قرآن و لزوم شرکت در انتخابات پرداخت و سپس از مربیان و مدیران مدارس و فرزندان با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد.

تغییر زمان زمان آغاز نمایشگاه قرآن ۹۹
مرتضی خدمتکار، معاون اجرایی بیست‌وهشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به تغییر در زمان آغاز به کار نمایشگاه قرآن، گفت: چند ماه قبل بر اساس جلساتی که با مسئولان مصلای امام خمینی(ره) داشتیم، توافق شد تا روز پایانی نمایشگاه، ۲۵ ماه مبارک رمضان مصادف با ۳۰ اردیبهشت‌ماه باشد، حتی این زمان در نشست خبری رئیس نمایشگاه قرآن با اصحاب رسانه به عنوان زمان قطعی نمایشگاه اعلام شد.
خدمتکار به برگزاری جلسات بیشتر با مدیران مجموعه مصلای امام خمینی(ره) بعد از نشست خبری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه تغییراتی در مجموعه مدیران مصلی روی داد، مسئولان جدید، ملاحظات و محدودیت‌هایی درباره آماده‌سازی مصلی برای نماز عید فطر داشتند. نهایت تاریخی که برای استفاده از ظرفیت مصلی اعلام شد، ۲۸ اردیبهشت‌ماه، مصادف با ۲۳ ماه رمضان بود.
خدمتکار با بیان اینکه مسئولان برپایی نمایشگاه کتاب، حداقل به فرصت چهار روزه برای جمع‌آوری غرفه‌ها، نیاز دارند، اظهار کرد: با توجه به این موارد با مسئولان نمایشگاه کتاب توافق شد تا آغاز نمایشگاه قرآن ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۹۹ مصادف با هشتم ماه رمضان باشد.
وی همچنین به برپایی نمایشگاه قرآن در لیالی قدر اشاره کرد و گفت: در صورت مهیا بودن شرایط، نمایشگاه در شب‌های قدر حداقل تا ساعت ۲ بامداد میزبان مخاطبان باشد.

چه افرادی فعال ممتاز قرآنی شناخته می‌شوند
در سومین مجمع عمومی انجمن خادمان قرآن پیشنهاد اضافه شدن فعالان قرآنی ممتاز و برگزیده به خادمان قرآن مطرح و مورد استقبال اعضای انجمن قرار گرفت.
عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، که پیشنهاددهنده این موضوع بود، در صحبت‌های خود در مجمع عمومی انجمن خادمان قرآن تعداد فعالان قرآنی ممتاز و برگزیده را کمتر از ۴۰ نفر عنوان کرد.
اما سؤالی که بعد از برگزاری این نشست برای بسیار به وجود آمد، این بود که فعالان قرآنی ممتاز و برگزیده دقیقاً چه افرادی هستند و این دو کلمه چه افرادی را شامل خواهد شد.
محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن کریم در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در مورد این موضوع که ممتاز قرآنی به چه کسانی اطلاع می‌شود، گفت: فعالان قرآنی ممتاز و برگزیده از جمله شخصیت‌های قرآنی هستند که از طریق دو معاونت اسبق قرآن در وزارت ارشاد با عنوان فعالان و ممتازان برگزیده قرآن در مراسم خادمان قرآن از آن‌ها تجلیل به عمل آمده است، اما عنوان خادم قرآن را دریافت نکرده‌اند.
پورمعین افزود: با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجمع عمومی خادمان قرآن مقرر شده است تا هفته آینده این موضوع به تصویب نهایی برسد و این افراد به تدریج در زمره خادمان قرآنی قرار بگیرند تا هم نام و نشان خادم قرآنی دریافت کنند و هم مابه‌التفاوت جایزه ممتاز، فعال و خادم قرآن را دریافت کنند.

اعلام فراخوان چهارمین دوره مسابقات «فرازهای آسمانی»
مسابقات فرازهای آسمانی تاکنون طی سه دوره از سوی دارالقرآن شهید علیزاده استان البرز در سطح این استان برگزار شده است که مسئولان برگزاری این مسابقات پس از این سه دوره تصمیم گرفتند تا مسابقات دوره چهارم در سطح کشوری و در استان‌های مختلف کشور برگزار شود.
طبق اعلام فراخوان چهارمین دوره مسابقات «فرازهای آسمانی» ویژه سال آتی، این مسابقات به صورت استانی و در سطح شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.
دبیرخانه جشنواره فرازهای آسمانی آمادگی خود را برای برگزاری مسابقات استانی فرازهای آسمانی سال ۹۹ در استان‌های مختلف کشور و معرفی یک نماینده از هر استان به فینال مسابقات اعلام کرده است.

برگزاری هجدهمین جلسه شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن
هجدهمین جلسه شورای ارزیابی و اعطای گواهی‌نامه تخصصی به قاریان و مدرسان قرآن کریم (با حضور اعضا) روز سه‌شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در اتاق جلسات شورای عالی قرآن برگزار شد.
در این جلسه، پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید از سوی قاسم رضیعی، از قاریان بین‌المللی قرآن، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورا گزارشی از فرآیند برگزاری هشتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان که از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و اخیرا به پایان رسیده بود، ارائه کرد. همچنین، در ادامه نماهنگی تصویری از فعالیت‌های یک سال اخیر دبیرخانه ارزیابی پخش شد.

برگزاری نشست مدیران فرهنگی دستگاه‌های دولتی با موضوع نمایشگاه قرآن
نشست هم‌اندیشی مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی درباره تعامل با نمایشگاه بین‌المللی قرآن روز ۳۰ بهمن‌ماه، با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، رئیس بیست‌وهشتمین نمایشگاه، در معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در ابتدای جلسه فقهی‌زاده گفت: برآنیم که امسال بخش نمایشگاه واقعاً در حوزه امور قرآنی باشد نه نمایشگاه عام فرهنگی یا فرهنگ دینی تا با حضور و همکاری همه دستگاه‌ها، طرح‌هایی مناسب با مأموریت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش برود. نمایشگاه قرآن از لحاظ مکان و زمان محدود و کم‌دامنه‌ است و باید از این محدودیت بهترین بهره حاصل شود.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نمایشگاه جنبه‌های متفاوت دارد که نشان دادن توانایی و نوآوری‌ها جنبه‌ای از آن است. عرضه طرح ‌و توانمندی یک نهاد قرآنی صرفاً می‌تواند یک جنبه کار باشد. باید به نمایشگاه قرآن در قالب اختتامیه جشنواره بین‌المللی نگریست و فقط محدود به عرضه فعالیت‌های یک سازمان نباشد.

سازمان دارالقرآن صاحب قائم‌مقام شد
شنیده‌ها حاکی از انتصاب محمد ذوالفقاری به‌عنوان قائم مقام سازمان دارالقرآن الکریم است.
با وجود اینکه این خبر هنوز به صورت رسمی از سوی سازمان دارالقرآن الکریم اعلام نشده است، ولی ذوالفقاری، امروز، ۳۰ بهمن در نشست هم‌اندیشی نمایشگاه قرآن با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان قائم‌مقام سازمان دارالقرآن الکریم حضور داشت.
محمد ذوالفقاری پیش از این، مسئولیت دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین را بر عهده داشت.

اعلام تداوم مسابقات قرآن ورزش و جوانان
چهارمین دوره مسابقات قرآن ورزش و جوانان در مرحله استانی در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء، حفظ کل و فهم زبان قرآن به‌ صورت شفاهی و کتبی در دو بخش بانوان و آقایان در بهمن ۹۷ برگزار شد.
مقرر بود که مرحله کشوری و مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان وزارت ورزش و جوانان به میزبانی آذربایجان شرقی در اسفند‌ سال گذشته برپا شود، اما با گذشت بیش از ۱۱ ماه، زمان برگزاری نامشخص است.
بیش از این نیز مسئولان زمان برپایی مرحله کشوری را ۲۶ مهر‌ماه همزمان با هفته تربیت و سپس آذر سال جاری اعلام کردند که با پیگیری خبرنگار ایکنا، معاون فرهنگی وزارتخانه، برپایی مرحله کشوری را همزمان با ایام الله دهه فجر بیان کرده بود، اما ماه بهمن نیز به پایان رسید.

دعوت اتحادیه موسسات ‌و تشکل‌های قرآن و عترت کشور به برپایی حماسه‌ای دیگر
در بیانیه اتحادیه موسسات ‌و تشکل‌های قرآن و عترت کشور آمده که برای اعتلای نام قرآن و اسلام، به صحنه آمده و برای گرفتن انتقام ترور سردار شهید سلیمانی از استکبار، حماسه‌ سیاسی در دوم اسفند ۹۸ در پای صندوق‌های اخذ رای خواهیم داشت.

آخرین فرصت ارائه طرح‌های نوآورانه به کمیته مؤسسات نمایشگاه قرآن
حمیدرضا شیخ‌‌ویسی، مدیر کمیته نهادها و مؤسسات بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‏‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: آخرین فرصت ارائه طرح‌های نوآورانه برای علاقه‌مندان حقیقی و حقوقی پنجم اسفند است.
وی با اشاره به اینکه فرصت ارسال طرح و ایده پیش از این آخر بهمن‌ماه اعلام شده بود، اظهار کرد: این زمان تا پنجم اسفند ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی نمایشگاه به نشانی www.iqfa.ir طرح‌های خود را ارائه دهند.
شیخ‌ویسی بیان کرد: کمیته نهادها و مؤسسات بیست‌وهشتمین نمایشگاه قرآن کریم به منظور بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای مردمی و اشخاص حقوقی دولتی و عمومی، تا پنجم اسفند پذیرای طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه از طریق بارگذاری در این پایگاه اینترنتی است.

انتهای پیام
captcha