۶ اثر ناملموس یزد در فهرست آثار ملی ثبت شد
کد خبر: 3880036
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷

۶ اثر ناملموس یزد در فهرست آثار ملی ثبت شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: ۶ اثر ناملموس این استان شامل نحوه تهیه کیک، سوروک، شولی، چیدمان دیوار چینه ای، خشت و مال و ساخت جوم یزدی به ثبت ملی رسید.

۶ اثر ناملموس یزد در فهرست آثار ملی ثبت شدبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اظهار کرد: ۶ اثر ناملموس این استان شامل نحوه تهیه کیک، سوروک، شولی، چیدمان دیوار چینه ای، خشت و مال و ساخت جوم یزدی ( کاربرد در زیور آلات ) به ثبت ملی رسید.

ملازینلی افزود: تدوین پرونده آثار مورد اشاره از چندماه گذشتنه در دستور کار این سازمان قرار گرفت که در شورای عالی سیاست‌گذاری ثبت آثار ملی به اتفاق آرا به ثبت رسید و انتطار این است، این آثار در آینده نزدیک به ثبت جهانی برسد.

وی ادامه داد: ثبت آثار با هدف صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی انجام و علاوه بر این فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر این آثار در سطح ملی و بین الملل فراهم می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اضافه کرد: رویکرد سازمان توجه به حوزه گردشگری است و به صورت جدی شناسایی آثار تاریخی و فرهنگی را دنبال می‌کند تا میراث گذشتگان را حفظ و به نسل جوان و آیندگان معرفی کند.

ملازینلی با بیان اینکه گردشگری صنعتی پاک محسوب می‌شود گفت: همچنین این سازمان از پژوهشگران حوزه گردشگری حمایت می‌کند و به آنها بها می‌دهد تا آثار معنوی گذشتگان حفظ و به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام
captcha