داده‌های آماری بانکداری اسلامی سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ منتشر شد
کد خبر: 3880027
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
از سوی هیئت خدمات مالی اسلامی؛

داده‌های آماری بانکداری اسلامی سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ منتشر شد

بانک اطلاعاتی هیئت خدمات مالی اسلامی اقدام به انتشار داده‌های آماری نظام بانکداری اسلامی برای کشورهای عضو تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، هیئت خدمات مالی اسلامی در تاریخ ۱۱ فوریه سال ۲۰۲۰ اقدام به انتشار داده‌های آماری سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی کرد. در این راستا، داده‌های آماری حوزه سلامت مالی و رشد نظام بانکداری اسلامی کشورهای عضو این هیئت پس از تجمیع، در وب‌سایت IFSB در دسترس عموم قرار داده شد‌. در واقع این اطلاعات و داده‌های آماری بعد از بروزرسانی و در قالب پروژه PISIFIs[2] (شاخص‌های ساختاری و احتیاطی مالی اسلامی) و با تمرکز بر بازه زمانی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ تا سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ برای پانزدهمین بار از سوی IFSB منتشر شده است.

بیلو لاوال دانباتا (دبیرکل IFSB)، ضمن قدردانی از حمایت و همکاری اعضای کارگروه پروژه پایگاه داده‌ای PISIFIs در فرآیند جمع‌آوری و انتشار به موقع داده‌های آماری اظهار داشت که در حال حاضر تعداد کشورهای همکار در این پروژه که داده‌های آماری حوزه بانکداری اسلامی خود را به طور منظم به این هیئت اعلام می‌کنند از ۱۷ به ۲۴ کشور افزایش یافته و این پروژه در فاز چهارم خود وارد مرحله پیشرفته شده‌است.

شایان ذکر است در پروژه PISIFIs، داده‌های آماری کشورهای افغانستان، بحرین، بنگلادش، برونئی، مصر، اندونزی، ایران، اردن، قزاقستان، کویت، لبنان، لیبی، مالزی، نیجریه، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سودان، ترکیه، امارات متحده عربی و انگلستان گردآوری و بروزرسانی می‌شود. به عبارت دیگر، کارگروه پروژه PISIFIs شامل نمایندگانی از ۲۴ کشور عضو هیئت خدمات مالی اسلامی است که نقش مهمی در تسهیل فرآیند جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های بانکداری اسلامی دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به اینجا مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha