تحقق «ایران قوی» با نگاه جهادگونه به انتخابات / خلق مزیت‌های جدید برای کشور با مشارکت حداکثری
کد خبر: 3879984
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
هادی محمدی بیان کرد:

تحقق «ایران قوی» با نگاه جهادگونه به انتخابات / خلق مزیت‌های جدید برای کشور با مشارکت حداکثری

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تأثیر مشارکت حداکثری بر افزایش اقتدار ملی، گفت: یکی از مؤلفه‌هایی که می‌تواند «ایران قوی» در همه عرصه‌ها را محقق کند نگاه به انتخابات به‌ مثابه جهاد است؛ نگاهی که حضور در انتخابات را برای تحقق ارزش‌های متعالی می‌داند، نه رأی آوردن یکسری چهره‌ها و جریان‌های سیاسی.

هادی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی

هادی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات و آثار داخلی و بین‌المللی حضور گسترده مردم گفت: یکی از تأثیرات مهم انتخابات تأثیر آن بر اقتدار ملی است و براساس چارچوب‌هایی که رهبر معظم انقلاب ارائه کردند، یکی از مؤلفه‌هایی که می‌تواند «ایران قوی» در همه عرصه‌ها را محقق کند، نگاه به انتخابات به مثابه جهاد است.

حضور در انتخابات برای تحقق ارزش‌های متعالی

وی افزود: مردم باید حضور در انتخابات را برای تحقق یک سری ارزش‌های متعالی، نه برای رأی آوردن یک سری چهر‌ه‌ها و جریان‌های سیاسی تلقی کنند. در واقع نگاه جهادگونه به انتخابات یک اقدام ایثارگرانه، شجاعانه و مخلصانه و در عین حال آگاهانه برای تحقق هدف متعالی قدرتمندتر شدن ایران است.

محمدی تأکید کرد: لذا حضور جهادی در انتخابات هم از جهت میزان مشارکت و هم دقت در انتخاب است تا آن هدف عالی به ثمر برسد. به عبارتی اگر به دنبال کاهش فساد، رفع ناکارآمدی‌های مدیریتی و پلشتی‌های نظام اداری و اصلاح قوانین دست و پاگیر هستیم، باید با نگاهی جهادی در انتخابات حضور یابیم.

مشارکت حداکثری و تغییر موازنه قدرت

این کارشناس مسائل سیاسی درباره آثار بین‌المللی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دوم اسفند گفت: در سطح خارجی و از منظر موازنه قدرت بین یک کشور با دشمنان و رقبایش باید گفت که آمریکا و متحدان غربی او در این انتخابات به این مسئله نگاه می‌کنند که پشتوانه ملی و حمایت گسترده مردم از نظام، انقلاب و دفاع از کشور در چه سطحی است و جریان‌های انقلابی چه جایگاهی پس از این انتخابات پیدا می‌کنند.

محمدی اظهار کرد: اگر دشمنان احساس کنند خروجی مشارکت انتخاباتی مردم در مسیر یک تفکر تسلیم‌پذیر و فاسد است، قطعاً برای ضربه زدن به ایران تشجیع خواهند شد و گام‌های دیگری را در این راستا مهیا خواهند دید و اگر ببینند خروجی مشارکت انتخاباتی به لحاظ کمی (درصد مشارکت) و کیفی (نوع انتخاب)، در مسیر دیگری قرار می‌گیرد آنگاه در محاسبات، برنامه‌ریزی‌ها و گام‌های خودشان دچار تجدیدنظر، یأس، سرخوردگی و یا حداقل تغییر محاسبات خواهند شد.

امتیازات همه‌جانبه برای کشور با حضور حداکثری

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در واقع گستردگی و دقت در مشارکت انتخاباتی برای ایران و جمهوری اسلامی در ابعاد و حوزه‌های مختلف مزیت ایجاد می‌کند که این مزیت‌ها الزاماً هم سیاسی نیستند و امنیت، اقتصاد و منزلت منطقه‌ای و بین‌المللی کشور را دربرمی‌گیرند و تصویر عزتمندانه و قدرتمندانه‌ای از همبستگی ملی و پیوند بین نظام و مردم را در جهان نمایش خواهند داد.

محمدی در پایان بیان کرد: لذا این انتخابات تکلیف ملی و شرعی است که برعهده تک‌تک آحاد ملت است.

انتهای پیام
captcha