معرفی 12 برگزیده طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» در همدان
کد خبر: 3879848
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

معرفی 12 برگزیده طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» در همدان

پس از برگزاری دوره‌های تربیت دانشجو معلم قرآن در استان همدان، 12 دانشجو به عنوان برگزیدگان این طرح انتخاب شدند که از این پس دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و ... می‌توانند از ظرفیت این دانشجویان در مباحث قرآنی بهره‌مند شوند.

معرفی 12 برگزیده طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» در همدانسعید ظروفی، مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: چند سالی است که دوره «دانشجو معلم قرآن» ویژه بانوان و آقایان همراه با اعطای گواهینامه از سوی مرکز آموزش سازمان قرآنی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.
مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه این طرح با هدف آموزش تخصصی مهارت‌های قرآنی است گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی در این طرح به دنبال شناسایی و توانمند سازی دانشجویان نخبه قرآنی و به کار گیری آنان در دانشگاه در راستای ریشه کن نمودن بی‌سوادی قرآنی و ارتقا سواد قرآنی دانشجویان است.
وی اضافه کرد: اقدامات قابل توجهی در راستای دانش افزایی، مهارت بخشی و اشتغالزایی حدود هزار نفر از دانشجویان طی اجرای 45 دوره در جهت اجرای طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم صورت پذیرفته است.
مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان اضافه کرد: در این طرح دانشجویان علاقمند در دوره‌های آموزشی روخوانی و وران خوانی قرآن کریم،روش تدریس، اخلاق قرآنی و آشنایی با مفاهیم قرآن را به مدت 100 ساعت به صورت حضوری زیر نظر اساتید مجرب می‌گذارنند.
ظروفی ادامه داد: دانشجویان حاضر در این طرح پس از گذراندن دوره‌های 100 ساعته، و اخذ نمره قبولی در آزمون نهایی و دریافت مدرک معتبر می‌توانند به عنوان دانشجو معلم قرآن در فضا‌های دانشگاهی و خوابگاهی و دیگر مراکز اقدام به تدریس قرآن کنند.
وی ابراز کرد: در همین راستا پس از برگزاری دوره‌های تربیت دانشجو معلم قرآن در استان همدان، 12 دانشجو به عنوان برگزیدگان این طرح انتخاب شدند که از این پس دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، حوزه‌های علیمه و ... می‌توانند از ظرفیت این دانشجویان در مباحث قرآنی بهره‌مند شوند.
ظروفی گفت: 6 دانشجو از دانشگاه بوعلی سینا، 3 دانشجو از دانشگاه ملی ملایر، یک دانشجو از دانشگاه شهید مفتح، یک دانشجو از دانشگاه پیام نور ملایر و یک طلبه از حوزه علمیه، برترین‌های طرح دانشجو معلم قرآن در استان همدان بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha