انتصاب ۲۷ امین موقوفات شاخص در پنج استان کشور
کد خبر: 3879786
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲
با حکم خاموشی انجام شد؛

انتصاب ۲۷ امین موقوفات شاخص در پنج استان کشور

با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، احکام ۲۷ نفر از امنای موقوفات شاخص استان‌های خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان و گلستان در محل سالن جلسات اداره کل اوقاف خراسان رضوی ابلاغ شد.

انتصاب ۲۷ «امین موقوفات» شاخص پنج استان کشوربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف نقش هادی و ناظر دقیق موقوفات را بر عهده دارد، گفت: قانون به اوقاف اجازه نصب امین برای موقوفات را داده است و وجود مباشر و امین برای موقوفات سبب بهره وری بیشتر از موقوفات می‌شود.

وی تصریح کرد: تعیین امین در ابتدا برای موقوفات شاخص و بزرگ انجام می‌شود و در ادامه برای سایر موقوفات کشور هم صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: امنای موقوفات در موقوفاتی که دارای آب و اراضی کشاورزی هستند استخر احداث می‌کنند و با این کار اراضی تحت کشت را افزایش می‌دهند.در استخر ها نیر می‌توانند اقدام به پرورش ماهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تصریح کرد: پرورش دام سبک و سنگین در اراضی موقوفه و تامین علوفه دام از اراضی کشاورزی همان موقوفه، از دیگر اقداماتی است که می‌توان در راستای افزایش بهره وری موقوفات انجام داد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: به کارگیری معتمدین بومی به عنوان امین موقوفه نقش موثری در احیای موقوفات دارد.

انتهای پیام
captcha