هشدار پیشکسوت قرآن به جامعه قرآنی / مکلف به معرفی زیبایی‌های قرآن هستیم
کد خبر: 3879771
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

هشدار پیشکسوت قرآن به جامعه قرآنی / مکلف به معرفی زیبایی‌های قرآن هستیم

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآن، با تأکید بر اینکه مکلف به معرفی زیبایی‌های قرآن هستیم، گفت: جامعه قرآنی مراقب باشد که حرفی نزند یا ادعایی نکند که خود عامل به آن ادعا نیست. مغایرت حرف با عمل بسیار مخرب است و مردم را به دین و مکتب اهل‌بیت(ع) بدبین می‌کند.

عباس سلیمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به فعالیت‌های گسترده جامعه قرآنی در زمینه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: بی‌شک پیشرفت‌ها و تحولات بخش‌های مختلف قرآنی را در طول 41 سال اخیر نمی‌توان نادیده گرفت.

وی با تأکید بر اینکه میزان آشنایی مردم با مفاهیم قرآنی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب با سال‌های قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: قبل از انقلاب آمار حافظان و قاریان قرآن از تعداد انگشتان دست هم کمتر بود و امروز به برکت انقلاب این افراد بسیارند و مقام معظم رهبری مطالبه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را دارند.

سلیمی اضافه کرد: جامعه قرآنی می‌توانست و اکنون هم موظف است به موازات پرداختن به آموزش‌های سنتی روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، قرائت، مفاهیم، مسابقات و نمایشگاه‌های قرآنی، به تدبر و اندیشیدن در آیات قرآن روی آورد تا دریافت روح و پیام این مصحف شریف محقق شود.

این قاری بین‌المللی بر لزوم پرداختن به سبک زندگی قرآنی و پیش‌قدم بودن جامعه قرآنی در این بخش تأکید کرد و گفت: اگر کلاس قرآن، مسابقات و یا در مجموع فعالیت قرآنی صورت نگیرد، اما جامعه قرآنی عامل به مفاهیم الهی باشند، عملاً الگویی بی‌مانند به مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان معرفی شده است و همین افراد می‌توانند در جامعه تأثیرگذار باشند.

وی هشدار داد: جامعه قرآنی مراقب باشد که حرفی نزند یا ادعایی نکند که خود عامل به آن ادعا نیست، زیرا مغایرت حرف با عمل بسیار مخرب است و مردم را به دین و مکتب اهل‌بیت(ع) بدبین می‌کند.

سلیمی با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی مکلف به معرفی زیبایی‌های قرآن است، گفت: اعمال، رفتار و گفتار ما باید کاملاً با مفاهیم قرآن منطبق باشد. قرآن در مورد دروغ، غیبت، تهمت، خودبرتربینی، نگاه ناروا، عدم استفاده از مال حرام هشدار داده است و به عنوان مربی، معلم، خادم، حافظ، قاری قرآن باید به گونه‌ای زندگی کنیم که مردم اعمال و گفتارمان را مطابق با قرآن بدانند.

وی به دو حدیث از امام صادق(ع) که فرمودند: «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم؛ مردم را با غير زبان خود [به مذهب خويش] دعوت كنید» و «كُونُوا لَنَا دُعَاةً صَامِتِين؛ مردم را با سکوت خود به مذهب خویش دعوت کنید» استناد کرد و افزود: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که غیرمسلمانان از رفتارمان الگو گرفته و به دنبال دین ما باشند. جامعه قرآنی در کنار همه فعالیت‌های خود باید معرفی دین اسلام و زیبایی‌های قرآن را در دستور کار قرار دهد و این مهم را بخشی از وظایف خود بداند.

انتهای پیام
captcha