«شهید بی‌مرز» راهی بازار نشر شد
کد خبر: 3879676
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

«شهید بی‌مرز» راهی بازار نشر شد

تازه‌ترین شماره سروش هفتگی به ویژه‌نامه شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی با عنوان «شهید بی‌مرز» راهی بازار نشر شد.

/////«شهید بی‌مرز» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ تازه‌ترین شماره نشریه سروش به ویژه‌نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص دارد که عنوان «شهید بی‌مرز» بر طرح جلد آن خودنمایی می‌کند. این نشریه به صاحب امتیازی شرکت انتشارات سروش و مدیرمسئولی ابراهیم شمشیری منتشر شده است.

در شماره ۱۶۸۵ این نشریه، قاسم ایران، مرد خدا، یادگار جبهه‌ها، شهید بی‌مرز، سفیر انقلاب، سردار جهانی، سردار دل‌ها، رفیق مجاهد و پاتوق فرهنگ و ادب عناوینی است که در فهرست جای گرفته است.

در بخش «قاسم ایران» یادداشتی درباره شهادت سردار سلیمانی منتشر شده که ابعاد این مسئله را تحلیل و بررسی کرده است. حجت الاسلام شیرازی، نماینده، ولی فقیه در سپاه قدس نیز درباره چگونگی نگارش خاطرات روزانه برای فردی مانند سردار سلیمانی می‌گوید: در آخرین جلسه‌ای که قبل از شهادت با ایشان داشتم، گفت خاطراتم را تدوین می‌کنم، اما این روز‌ها سرم شلوغ است و نتوانسته‌ام کار را ادامه دهم. درباره ۲۲ سالی که از سال ۱۳۷۶ در نیروی قدس بود، به طور روزانه خاطراتش را از همه مباحثی که در آن وارد می‌شد و بر او می‌گذشت، ثبت کرده است. یوسف سلامی، یکی از گزارشگران خبرگزاری صداوسیما نیز در این بخش از نشریه به روایت دیدارش با سردار سلیمانی پرداخته است.

در بخش «مرد خدا» بخش‌هایی از وصیت‌نامه سردار شهید درج شده است. در بخشی از یک وصیت‌نامه آمده است؛ تا وقتی زنده‌ام نمی‌خواهم چیزی درباره خود نوشته یا تصویر شود. دعا کنید شهید شوم، آن وقت هر چه دوست داشتید بنویسید و یا در دست‌نوشته‌ای که تاریخ آن ۱۲ دی‌ماه است، نوشته است؛ الهی لا تکلنی، خداوندا مرا بپذیر، خداوندا عاشق دیدارتم، همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود، خداوندا مرا پاکیزه بپذیر، الحمدلله رب العالمین، خداوندا مرا پاکیزه بپذیر.»

شرح عرفانی از آخرین دست نوشته شهید سلیمانی در خلاصه گفتار حجت‌ا‌لاسلام محمدحسن وکیلی، استاد حوزه علمیه مشهد مقدس، روایتی از رزمنده عارف که حاج قاسم گفته بود، دوست دارم تا مرا پس از مرگ در کنار او به خاک بسپارید و مروری بر سخنرانی حاج قاسم در روز جهانی مسجد عناوین دیگر در بخش «مرد خدا» است.

«یادگار جبهه‌ها» به روایت سردار از عملیات غرور آفرین کربلای ۵ و ماجرای مجروحیت حاج قاسم قبل از فتح خرمشهر بیان شده است. در بخشی از ماجرای مجروحیت می‌خوانیم: «بعثی‌ها از ترس آغاز مرحله بعدی عملیات بیت المقدس به شدت منطقه را زیرآتش توپ و خمپاره قرار داده بودند که ناگهان یکی از خمپاره‌ها کنار خودروی حاج قاسم خورد و گرد و غبار غلیظی سردار و راننده را در برگرفت. لحظاتی چند نفس در سینه حبس شد که گویا فرمانده هم به خیل شهدا پیوست! ثانیه‌ها به کندی گذشت تا اینکه خودرو دو سرنشین آن نمایان و معلوم شد. به لطف الهی به خیر گذشته بود.

در بخش «شهید بی‌مرز» به وجه بین‌المللی شخصیت سردار سلیمانی پرداخته شده است. بررسی جایگاه سردار سلیمانی در محور مقاومت در گفتگو با حسین شیخ الاسلام و مروری بر گفت‌وگوی مأمور سابق اف. بی. آی با نشریه وابسته به آکادمی نظامی ایالات متحده موسوم به «وست پوینت» درباره نقش سردار سلیمانی از مطالب خواندنی در این بخش است. عکس‌هایی از سردار در قاب مقاومت نیز دیدنی است.

«سفیر انقلاب» در بعد سیاسی به شخصیت سردار سلیمانی پرداخته است و در این زمینه حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، سردار اسدی، فرمانده سابق مستشاران نظامی در سوریه درباره دیدار پوتین با سردار و مراد عنادی، فعال رسانه‌ای و تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره نقش سردار سلیمانی در ابعاد منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و اهداف آمریکایی از ترور سردار و نتایج آن گفته‌اند.

یکی از مطالب جالب در بخش سردار جهانی تحلیل داده‌کاوی جستجو‌های اینترنتی مردم دنیا در پی ترور سردار حاج قاسم سلیمانی است که در بخشی از این تحلیل‌ها آمده است: مردم دنیا به طور میانگین، همزمان که موضوع قاسم سلیمانی را جستجو می‌کرده‌اند، موضوع کشوری به نام ایران نیز برای آن‌ها دارای سؤال یا ابهامی بوده است که حتی پس از گذشت چند روز و کاهش تعداد جستجوی قاسم سلیمانی، جستجو درباره ایران ادامه یافته و در روز ۱۸ دی (پاسخ موشکی) به اوج خود می‌رسد. مردم دنیا با شنیدن خبر حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق بیش از آنکه بخواهند بدانند آن پایگاه نظامی عین الاسد کجا بوده، می‌خواستند بدانند «ایران کجاست؟» که چنین جرئتی به خود داده است.

بخش «سردار دل‌ها» به روز تشییع شهادت سردار سلیمانی پرداخته و همچنین واکنش اهالی هنر، رسانه و ورزش به ترور فرمانده سپاه قدس انعکاس یافته است. در بخش «رفیق مجاهد» نیز گفت‌‌وگوی رادیو تهران با دختر شهید ابومهدی المهندس و روایت حضور حاج قاسم و ابومهدی در روستاهای سیل‌زده خوزستان منتشر شده است.

«پاتوق فرهنگ و ادب» پایان‌بخش این ویژه‌نامه است که مرتضی سرهنگی، نویسنده دفاع مقدس و مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری می‌گوید: برای کنگره شهدای کرمان ۵۰ کتاب چاپ شد و بار‌ها همین کتاب‌ها تجدید چاپ شد و سابقه نداشته است که کتابی در کنگره‌ای چاپ و تجدید چاپ شود. حدود ۱۲ سال گذشته و وقتی دست‌نویس‌ها در مورد کتاب‌های کنگره کرمان را جمع‌آوری می‌کردم، یادداشت‌های سردار سلیمانی از کنگره را جمع‌آوری کردم و چند روز گذشته که به آن یادداشت‌ها رجوع کردم، متوجه موضوعی شدم، اگر سلیمانی وصیت می‌کند، مرا کنار شهید حسین یوسف اللهی دفن کنید، دلیل خاصی دارد.

یادآور می‌شود، تازه‌ترین سروش هفتگی که به ویژه‌نامه سردار سلیمانی اختصاص یافته با قیمت ۳۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام
captcha