دستگاه‌ها براساس قانون مکلف به همکاری با ستاد انتخابات هستند
کد خبر: 3879671
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

دستگاه‌ها براساس قانون مکلف به همکاری با ستاد انتخابات هستند

استاندار لرستان با تأکید بر هم‌افزایی دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان، گفت: براساس قانون همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری با ستاد انتخابات هستند.

دستگاه‌ها براساس قانون مکلف به همکاری با ستاد انتخابات هستندبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار، امروز سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه در نشست شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد، با تسلیت درگذشت مدیرکل نوسازی مدارس لرستان، اظهار کرد: مرحوم حیدری، از مدیران ممتاز نوسازی مدارس لرستان سطح کشور بود و مشکلات ناشی از سیل در حوزه مدارس و مراکز آموزشی را به‌خوبی حل کرد.

وی با ذکر این مطلب که مدیران در مدت باقیمانده از سال در بخش جاری و عمرانی از اعتبارات مصوب تخصیص بیشتری بگیرند، گفت: اگر دستگاهی نتواند اعتبارات و اوراق را جذب کند قابل پذیرش نیست.

خادمی با تأکید بر لزوم آمادگی لازم برای نوروز و پذیرایی از مسافران نوروزی، بیان کرد: در سال‌جاری با وقوع سیل، موضوع گردشگری استان به حاشیه رفت و امسال برآورد حضور مطلوب مسافران نوروزی را در لرستان داریم.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که روند انتخابات در لرستان به‌خوبی جلو رفته است، اضافه کرد: مشارکت در انتخابات کاربرد داخلی و خارجی دارد و نظرسنجی نشان می‌دهد مشارکت مردم معقول خواهد بود؛ لذا باید تشویق مردم به مشارکت را افزایش دهیم.

وی با ذکر این مطلب که رقابت بین کاندیداها به‌خوبی شکل گرفته است و سلایق سیاسی در انتخابات حضور ندارند، افزود: سلامت انتخابات از اصول‌ انتخابات است و حوزه‌های ستادی انتخاباتی به‌خوبی عمل کردند.

پرهیز مدیران از لیدری کاندیداها

خادمی با یادآوری این مطلب که مدیران حق استفاده از امکانات و لیدری یک کاندید را ندارند، گفت: کاندیداها نقش مهمی در امنیت انتخابات دارند ما امنیت استان را فدای انتخابات نخواهیم کرد و توصیه به کاندیداها پرهیز از تخریب رقبا است.

استاندار لرستان با تأکید بر این‌که کاندیداها نباید پیش از اعلام نتایج خود را پیروز انتخابات اعلام کنند و القای این مطلب ضدامنیتی است، ادامه داد: مردم فرد اصلح را در انتخابات انتخاب خواهند کرد این در حالی‌ است که تبلیغات از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه، یکم اسفند ممنوع است.

وی با ذکر این مطلب که مردم بهترین مراقب برگزاری انتخابات هستند، گفت: اصحاب رسانه اخبار مراحل انتخابات را به‌خوبی منعکس کردند؛ هر انتخاباتی ممکن است با حواشی همراه باشد اما حاشیه کوچک را بزرگ نکنیم.

ابعاد داخلی و خارجی انتخابات

خادمی با اشاره به این‌که انتخابات به افزایش مشارکت داخلی و خارجی کشور کمک می‌کند، گفت: تأمین امکانات انتخابات توسط دستگاه‌های اجرایی قانون است و اگر در برگزاری انتخابات نتوانیم در روستایی صندوق ببریم اما ماشینی در پارکینگ اداره‌ای وجود داشته باشد آن مدیر کار غیراخلاقی انجام داده است.

خادمی با ذکر این مطلب که در روز جمعه، دوم اسفند احتمال بارندگی وجود دارد و باید آمادگی لازم برای این امر در نظر گرفته شود، گفت: تا روز شنبه، سوم اسفندماه مأموریت‌ها و مرخصی مدیران لغو می‌شود و ادارات در روز انتخابات باید کشیک داشته باشند.

انتهای پیام
captcha