لازمه انتخاب صحیح تصمیم‌گیری بر مبنای بصیرت است
کد خبر: 3879567
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

لازمه انتخاب صحیح تصمیم‌گیری بر مبنای بصیرت است

مدیر آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان انتخابات را لیلة‌القدرهای سیاسی خواند و گفت: ما در انتخابات سرنوشت 4 ساله کشور را تعیین می‌کنیم و لازمه یک انتخاب صحیح، داشتن درک درست و تصمیم‌گیری بر مبنای بصیرت است.

انتخابات، لیلة‌القدرهای سیاسی استزهرا علمی‌فرد، مدیر آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ما همواره در برهه‌های مختلف زندگی با انتخاب‌های گوناگون روبه‌رو هستیم که سرنوشت خود را با آن‌ها رقم می‌زنیم که یکی از مهم‌ترین این رویدادها که هر ساله تکرار می‌شود، شب قدر است.

وی با اشاره به اینکه شب قدر به این معنی نیست که شب را بیدار بمانیم، بلکه باید از خواب غفلت بیدار شویم، بیان کرد: باید از فرصت شب قدر برای رقم خوردن یک سال از زندگی بهترین استفاده را کنیم و در این بین گرفتار وسوسه‌های شیطانی که ما را از بیدار ماندن باز می‌دارد، نشویم.

این مسئول انتخابات را لیلة‌القدر سیاسی خواند و گفت: اگر بخواهیم شب قدر را با انتخابات مقایسه کنیم باید بگوییم هر دو به درک و شعور، تعیین سرنوشت و ملزومات تعیین سرنوشت نیاز دارند و ما وظیفه داریم با انتخاب نمایندگان اصلح، سرنوشت کشور را به فرد شایسته بسپاریم.

مدیر آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) نیز در خطبه فدکیه، نکاتی در مورد انتخاب را به ما گوشزد کردند، تصریح کرد: ایشان در این خطبه سخنان خود را با حمد و ستایش پروردگار آغاز و سپس اعلام می‌کنند اگر به میدان می‌آمدید و کسی که پیامبر(ص) برای او شأن و مقام داده را نتخاب می‌کردید، راه درست را به شما نشان می‌داد.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) برای جانشینی پیامبر(ص) اصلح بود؛ چراکه حق و باطل را می‌دانست. اکنون نیز ما وظیفه داریم فردی را در انتخابات مجلس برگزینیم که بصیر و هوشمند باشد، مقابل فساد بایستد، به قانون‌های اساسی و خلاء‌های آن آشنا باشد تا اختلاف طبقاتی و رانت‌خواری ایجاد نشود.

علمی‌فرد با اشاره به اینکه مردم از ریخت‌ و پاش‌های کاندیداها و اسراف در تبلیغات دلزده شدند و اینگونه افراد را حافظ بیت‌المال نمی‌دانند، اظهار کرد: نخستین ویژگی فرد اصلح این است که راه را بشناسد، بصیر و مدیر باشد، مبارزه با سوء استفاده از بیت‌المال را از خودش آغاز کند و حق را به حق‌دار بدهد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری تاکید کردند فردی را انتخاب کنید که در اجرای عدالت از دیگران سبقت بگیرند و آن را از خود شروع کند. متاسفانه در گذشته مشاهده کردیم عده‌ای مرگ بر آمریکا می‌گویند در حالی که فرزندانشان در کشورهای غربی به سر می‌برند و مشاهده پارتی‌بازی و رانت‌خواری برای مردم دردناک است.

مدیر آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان تأکید کرد: کسی که به بیت‌المال دست‌درازی می‌کند، نمی‌تواند کاری را از پیش ببرد. کسی که می‌خواهد کاندیدایی را مطابق معیارهای حضرت زهرا(س) انتخاب کند، باید فردی را برگزیند که شبانه‌روز در تلاش باشد و امانت را صحیح و سالم به مقصد برساند.

وی خیرخواهی و انتقادپذیری را از دیگر ویژگی‌های نماینده اصلح دانست و گفت: مقام معظم رهبری به شفاف‌سازی مال مسئولان تأکید کردند اما متاسفانه نمایندگان مجلس در قانونی کردن این موضوع سستی می‌کنند و شفاف‌سازی از خواسته‌های اصلی مردم است.

این مسئول همچنین به الگوی سوم زن مسلمان اشاره کرد و افزود: این الگو نه غربی و نه شرقی است بلکه زن مسلمان ایرانی ــ فردی است که تمام کارهای خود را در محور خدایی تنظیم می‌کند و الگویی تمام‌عیار در عرصه علمی، اجتماعی، خانه‌داری، همسرداری، فرزند‌پروری و سایر ابعاد زندگی است.

علمی‌فرد ادامه داد: زن ایرانی فرزندانی را تربیت می‌کند که همچون، شهید حججی‌ها، قاسم سلیمانی‌ها و شهدا دنیا را تغییر دهد و زنان جامعه ما باید برای تربیت نسلی پویا، شاداب، مومن و تلاشگر، برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام
captcha