رقابت 20 هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقات قرآن‌کریم
کد خبر: 3879433
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

رقابت 20 هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقات قرآن‌کریم

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز از رقابت ۲۰ هزار دانش‌آموز در مرحله منطقه‌ای سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد.

رقابت 20 هزار دانش‌آموز البرزی در مسابقات قرآن‌کریم

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز، از رقابت ۲۰ هزار دانش‌آموز این استان در مرحله منطقه‌ای سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد و اظهارکرد: از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر به مرحله استانی مسابقات قرآن،عترت و نماز راه پیدا می‌کنند.
وی افزود: در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات ۸۱ هزار و ۲۴۷ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی شرکت کردند.
این مسئول با اشاره به اینکه این مسابقات درچهار مرحله شامل آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و رقابت‌های عترت شامل نهج‌البلاغه در سه مقطع تحصیلی در مدارس البرز با حضورداوران توانمند و با تجربه در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات به مدت یک در آذرماه ۹۸ درهفته بزرگذاشت قرآن، عترت و نمازبرگزار شد.
وی گفت: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ عمومی قرآن ،عترت و نماز در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان اجرایی شده است.
فهمیده ازمحفل انس با قرآن، برپایی نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی، مدیحه‌سرایی و همخوانی توسط گروه‌های همخوان دارالقرآن‌ها به عنوان دیگر برنامه‌های مناسبتی این هفته در مدارس البرز یاد کرد.
وی یادآورشد: نفرات برترهر رشته از مسابقات این دوره به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرزافزود: درهمایشی از دانش‌آموزان، فرهنگیان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز در البرز تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha