سردار سلیمانی محور وحدت جهان اسلام شد
کد خبر: 3879354
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

سردار سلیمانی محور وحدت جهان اسلام شد

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه سردار سلیمانی محور وحدت جهان اسلام شد، تصریح کرد: با کارهایی که سردار سلیمانی در طول سال‌های گذشته انجام داد و به ویژه با شهادت وی و همرزمانش در عراق، این مسیر نورانی را با خون خود آبیاری کرد و وحدت اسلامی را با عمل انسجام بخشید.

تندیس سردار سلیمانی

به گزارش ایکنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در آیین رونمایی از تندیس شهید سردار سلیمانی که امروز، 28 بهمن‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پیکر مطهر این سردار پس از شهادت و بازگشت به کشور، برای نخستین‌بار به اهواز منتقل شد و مردم خوزستان در تشییع پیکر این شهید استقبال باشکوهی داشتند و نیز با توجه به خدمات و ایثارگری سردار قاسم سلیمانی در خوزستان و زحمت‌های بی‌شائبه وی در سیل اخیر، باید نخستین تندیس شهید سردار سلیمانی نیز در این استان و شهر نصب می‌شد.

همچنین سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان هم در این مراسم اظهار کرد: از شهردار و اعضای شورای شهر اهواز که به این سرعت با عنایت به کار فرهنگی و تزئین اهواز به نمادهای فرهنگی و مذهبی، این اقدام را انجام دادند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: آنچه مهم است ادامه راه سردار سلیمانی است که با این حرکت، در حوزه فرهنگی تلاش می‌کنیم مسیر سردار سلیمانی طی شود. سردار حاج قاسم سلیمانی انسانی جهادی به تمام معنا بود. یعنی برای خدمتگزاری لحظه‌ای دریغ نمی‌کرد و همه زندگی خود را صرف خدمت به اسلام و مسیری کرد که مورد رضایت خدا است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: یکی از موضوعات مهم که باید به آن دقت کنیم، این است که کار جهادی و اقدام جهادی نیازمند حضور همه مردم ما است و مردم ما کسانی که اینگونه عمل می‌کنند را تکریم می‌کنند.

تندیس سردار سلیمانیشاهوارپور با بیان اینکه سردار سلیمانی محور وحدت جهان اسلام شد، تصریح کرد: با کارهایی که سردار سلیمانی در طول سال‌های گذشته انجام داد و به ویژه با شهادت وی و همرزمانش در عراق، این مسیر نورانی را با خون خود آبیاری کرد و وحدت اسلامی را با عمل انسجام بخشید.

وی تصریح کرد: در برخورد با آمریکای جنایتکار، نظام و مردم ما به این جمع‌بندی رسیدند که باید در موقعیتی جواب محکم و دندان‌شکنی به آمریکای جنایتکار بدهیم و این موضوع را رسما اعلام کردیم. با شهادت سردار سلیمانی برای همه دنیا ثابت شد که این حمله نظامی و اقتدار پوشالی آمریکا با خون پاک سلیمانی بر باد رفت و آمریکایی‌ها امروز در انفعال کامل هستند.

آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم، ضمن تقدیر از ابتکار عمل شهردار و شورای شهر اهواز در انجام این اقدام، اظهار کرد: نصب تندیس سردار حاج قاسم سلیمانی از مصادیق «وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» است؛ زیرا به تعبیر مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی به مکتب و راه تبدیل شده است.

وی گفت: زمانی که جوانان و نسل‌های آینده تمثال شهید سردار سلیمانی را مشاهده می‌کنند، به یاد ارزش‌هایی می‌افتند که حاج قاسم برای آنها، خود را فدا کرد.

حیدری بیان کرد: حاج قاسم بر همه امت اسلام حق دارد اما بر خوزستان حق بیشتری دارد. سردار سلیمانی هشت سال دفاع مقدس را در این آب و خاک و در کنار رزمندگان خوزستان بود و حماسه‌ها آفرید بنابراین حق اهواز بود که نخستین میزبان پیکر پاک شهید سلیمانی و نخستین نصب‌کننده تندیس سردار قهرمان جهان اسلام باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سردار سلیمانی در روزهای آخرین حیات طیبه خود، به مسئولان و مجلس شورای اسلامی توصیه کرده بود که هوای خوزستان را داشته باشند و به خوزستان مانند دفاع مقدس نگاه کنند یعنی همانگونه که در زمان جنگ، مساله اول کشور دفاع مقدس بود، اکنون نیز باید مساله اول کشور، خوزستان باشد.

همچنین موسی شاعری، شهردار اهواز اظهار کرد: اهواز افتخار دارد که نخستین میزبان پیکر پاک شهید سلیمانی و همرزمانش باشد و نخستین شهری بود که یک اتوبان و بلوار بزرگ را به نام شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس مزین کرد. امروز نیز مفتخریم که از نخستین تندیس این شهید در کشور پرده‌برداری می‌کنیم.

وی افزود: خوشحالیم که با استفاده از ظرفیت‌های هنرمندان خوزستانی، این تندیس زیبا ساخته شد تا یادمان باشد مدیون چه کسی هستیم.

شاعری با اشاره به برنامه‌های شهرداری برای حرکت به سمت توسعه، گفت: شهرداری اهواز به دنبال این است که جهت توسعه شهر حرکت کند و پروژه‌های متعددی در دست اجرا است که به زودی یک به یک به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.

شهردار اهواز عنوان کرد: همچنین به سردار شاهوارپور بابت قرار گرفتن نام وی در لیست دشمنان تراز اول شیطان بزرگ که سند افتخاری برای وی است، تبریک می‌گویم.

انتهای پیام
captcha