سردار سلیمانی با اتکا به قرآن به اسوه مقاومت تبدیل شد
کد خبر: 3879311
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

سردار سلیمانی با اتکا به قرآن به اسوه مقاومت تبدیل شد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: از ابتدای نزول قرآن تا کنون افراد زیادی با تأسی از قرآن کریم پا به عرصه اسلام گذشته‌اند، شهید قاسم سلیمانی از جمله این افراد بود که با اتکا به احکام قرآن کریم به یاور مظلومان و اسوه مقاومت تبدیل شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم اختتامیه هشتمین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یادواره «سردار شهید قاسم سلیمانی» که شامگاه گذشته، 27 بهمن‌ماه در مرکز فنی و حرفه‌ای کردستان برگزار شد، قرآن را تکیه‌گاه بزرگ و مطمئن مسلمانان دانست و اظهار کرد: در این دنیای هزار رنگ و طوفان‌زده که همه استعمارگران چشم طمع به کشورهای مسلمان دوخته‌اند، قرآن تکیه‌گاه بزرگ و مطمئن مسلمانان است.


وی افزود: امنیت و وحدت دو نعمت بزرگ در کشور ما است و وحدت و همبستگی از تأکیدات مؤکد قرآن است چراکه امنیت مسلمانان در سایه وحدت میسر می‌شود.


آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: همه اموری که بشر به آن نیاز دارد و به هدایت بشر ختم می‌شود در قرآن بیان شده است و قرآن بهترین طریق هدایت بشر را مشخص در خود دارد.


وی عنوان کرد: نیاز مبرم همه مسلمانان در کلیه زمینه‌ها به قرآن کاملا واضح است و اگر کشور ما در مسائل امنیتی و سیاسی و همه حوزه‌ها موفقیت‌هایی داشته در سایه قرآن و به برکت عمل به دستورات این کتاب هدایت است.


نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه قرآن به دنبال تربیت انسان‌ها است، اعلام کرد: این کتاب با احکام خود بشریت را از تاریکی و جهل به سمت نور و تعالی هدایت می‌کند.


وی ادامه داد: از ابتدای نزول قرآن تا کنون افراد زیادی با تأسی از قرآن کریم پا به عرصه اسلام گذشته‌اند، شهید قاسم سلیمانی از جمله این افراد بود که با اتکا به احکام قرآن کریم به یاور مظلومان و اسوه مقاومت تبدیل شده است.


آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرورش یافته مکتب قرآن بود، گفت: او هر چه از قرآن کریم اخذ کرد عامل بود برای همین خداوند سردار دلها را به یک امت تبدیل کرد.


وی با بیان اینکه امت اسلامی امانت‌دار خداوند در رابطه با قرآن هستند، یادآور شد: برای اینکه جان ما در پرتو قرآن رشد کند و اوج بگیرد باید در تمامی امور زندگی خود از احکام و آموزه‌های آن بهره بگیریم.

انتهای پیام
captcha