جامعه امروز به بازخوانی سیره حضرت فاطمه(س) نیاز دارد
کد خبر: 3879163
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

جامعه امروز به بازخوانی سیره حضرت فاطمه(س) نیاز دارد

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: جامعه امروز به بازخوانی سیره حضرت فاطمه(س) نیاز دارد؛ زنان جامعه اسلامی باید با معیارهای زن مسلمان آشنا شوند، مسئولیت‌های اجتماعی، دینی و خانوادگی خود را پیدا کنند و این کار با مطالعه زندگی کوتاه فاطمه(س) امکان‌پذیر است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، یکشنبه، 27 بهمن‌ماه در آیین اختتامیه همایش «مقام و منزلت زن» که در سالن همایش‌های نهاد رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه(س) که پیامبر(ص) ایشان را سرور زنان اهل بهشت نامیدند، یک نمونه بانوی تربیت شده اسلام در حد اعلی است؛ یعنی آنچه اسلام از زن می‌خواهد، همه در وجود مبارک ایشان به‌طور کامل دیده می‌شود.

وی ادامه داد: ایشان یکی از زنان تأثیرگذار تاریخ اسلام، در کنار بانوان بزرگی همچون حضرت آسیه، مریم و خدیجه کبری(س) است؛ نام این بانوان در تاریخ ماندگار خواهد بود و در هر عصری باید شخصیت آنان مورد مطالعه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: حضرت فاطمه(س) همگام و همراه رسول خدا(ص) بود؛ زمانی که ایشان بار رسالت را بر دوش می‌کشید و از سوی مشرکان مورد ظلم قرار می‌گرفت، فاطمه خردسال نیز پا به پای ایشان حرکت می‌کرد.

وی افزود: وقتی ایشان به همسری علی(ع) درآمد، باز راه پیامبر(ص) را ادامه داد و از هدایت امت رسول‌الله غافل نشد؛ ایشان نمونه یک زن آگاه و مبارز در جامعه اسلامی است که باید مورد توجه بانوان قرار داشته باشد.

محامی اظهار کرد: جامعه امروز به بازخوانی سیره حضرت فاطمه(س) نیاز دارد؛ زنان جامعه اسلامی باید با معیارهای زن مسلمان آشنا شوند؛ مسئولیت‌های اجتماعی، دینی و خانوادگی خود را پیدا کنند و این کار با مطالعه زندگی کوتاه فاطمه(س) امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه در دوران مبارزات انقلابی مردم علیه رژیم شاه، زنان ایرانی از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کردند، گفت: زنانی که شجاعانه در مقابل طاغوت ایستادند، همسران شهید و مادران شهدا همه الگویشان دختر گرامی رسول خدا(ص) بود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به این‌که انحرافات امروز در شأن جامعه اسلامی نیست، بیان کرد: انحرافات فکری، درگیری‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی امروز ناشی از جهل، فقر و فاصله گرفتن از سیره ائمه(ع) است.

انتهای پیام
captcha