طرح ملی «رحله 6» از تیرماه 99 آغاز به كار می‌كند / متقاضیان میزبانی ثبت‌نام كنند
کد خبر: 3879133
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

طرح ملی «رحله 6» از تیرماه 99 آغاز به كار می‌كند / متقاضیان میزبانی ثبت‌نام كنند

دبیر ستاد طرح ملی «رحله»، زمان آغاز به كار ششمین دوره این طرح را تیرماه سال آینده اعلام كرد و گفت: روز جمعه، 13 تیرماه 99 زمان افتتاحیه و پذیرش این دوره خواهد بود.

حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی «رحله» در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه تربیت حافظان قرآن كریم مهم‌ترین فعالیت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) است، گفت: در این راستا مؤسسه بیت‌الاحزان اقدام به اجرای طرح‌های متعدد در طول سال می‌كند.

وی، طرح ملی «رحله» را یكی از این طرح‌ها برشمرد و افزود: طرح ملی «رحله» یكی از موفق‌ترین طرح‌های بیت‌الاحزان است كه هر ساله در سطح ملی برگزار می‌شود و حتی قرآن‌آموزانی نیز از كشورهای خارجی در این طرح مشاركت می‌كنند.

سیاری با بیان اینكه در سال آینده ششمین دوره این طرح را به یاری خدا اجرا خواهیم كرد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مصاحبه تخصصی ورود به این دوره روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، 11 و 12 تیرماه سال 99 انجام می‌شود.

دبیر ستاد طرح ملی «رحله» ادامه داد: در روز جمعه، 13 تیرماه افتتاحیه و پذیرش دوره انجام گرفته و به‌صورت رسمی این دوره از 14 تیرماه سال 99 آغاز به كار خواهد كرد.

وی، زمان پایان طرح ملی «رحله 6» را 3 شهریورماه سال 99 اعلام كرد و گفت: این طرح برای آقایان برگزار می‌شود اما برای سال آینده تنها در شهرستان فسا اجازه برگزاری این طرح صادر شده است.

سیاری با بیان اینكه متقاضیان میزبانی این طرح نیز باید آمادگی خود را از طریق سایت مؤسسه بیت‌الاحزان اعلام كنند، آخرین مهلت ثبت‌نام این متقاضیان را 10 اسفندماه سال جاری اعلام كرد و گفت: به یاری خدا در روز 22 اسفندماه نیز نشست میزبانان این طرح برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد طرح ملی رحله به شرایط میزبانی این طرح اشاره کرد و گفت: مراکز برگزارکننده طرح در صورتی می‌توانند دوره را آغاز كنند که حداقل 50 قرآن آموز 14 تا 22 سال با شرایط ذکر شده در آیین نامه از جمله تسلط به روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در این مراکز پذیرش شده باشند و در غیر این صورت طرح مذکور لغو و وجوه دریافتی به قرآن آموزان بازگردانده خواهد شد.

یادآور می‌شود، طرح ملی «رحله»، طرح حفظ جزء 30 قرآن و سوره مباركه در ایام فراغت تابستان ویژه جوانان و نوجوانان 14 تا 22 سال است كه برگزیدگان این طرح نیز می‌توانند به مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی یكساله قرآن كریم راه پیدا كنند.

انتهای پیام
captcha