هیئت اندیشه‌ورز قرآنی در خوزستان تشکیل می‌شود
کد خبر: 3879010
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰

هیئت اندیشه‌ورز قرآنی در خوزستان تشکیل می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه تشکیل گروه اندیشه‌ورز قرآنی در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد‌، گفت: با استفاده از نظرات قرآنیان، راهکارها و سیاست‌های قرآنی استخراج و به فاز اجرایی نزدیک خواهد شد.

ل

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در آیین افتتاح دارالقرآن امام رضا(ع) شهرستان کارون که عصر امروز ۲۶ بهمن‌ماه برگزار شد، گفت: تلاش کردیم استفاده تام و تمامی از این ساختمان در جهت توسعه کارهای فرهنگی در این شهرستان داشته باشیم، لذا این ساختمان سه منظوره است و شامل یک دارالقران، اداره تبلیغات اسلامی برای فعال کردن شورای هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی و همچنین دبیرستان دخترانه صدرا است که با همکاری آموزش و پرورش شهرستان کارون طبقه دوم این ساختمان به آن اختصاص داده خواهد شد.

وی ادامه داد: زمین مقابل این ساختمان برای برنامه‌های تفریحی قرآن‌آموزان در نظر گرفته شده است.

نبی‌زاده با بیان اینکه راهبرد اصلی ما در فعالیت‌های فرهنگی این است که کار فرهنگی به دست مردم انجام شود، افزود: طبق این راهبرد ما باید در کنار مردم نقش حامی و کمک‌کننده را داشته باشیم و زمینه را برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کنیم و این ساختمان با همین هدف ساخته شده است. ما به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های فرهنگی مردم شهرستان کارون با در این ساختمان فعال شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان پاسخ به سوالی درباره تشکیل گروه‌های ایده‌پرداز در حوزه فعالیت‌های قرآنی، گفت: در این حوزه بخشی به نام هیئت اندیشه‌ورز در اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان ایجاد کردیم که در این بخش فعالان و افراد اندیشه‌ورز قرآنی، بانوان، مساجد، هیئات، ورزشکاران، رسانه و ... به تناوب دعوت می‌شوند و با آنها گفت‌وگو و مشورت انجام می‌شود. این گفت‌وگوها حول این محور است که ما چطور می‌توانیم این فعالیت‌ها را به نحوی انجام دهیم که اثرات بیشتری داشته باشند. گام‌های اولیه این کار برداشته و استفاده از نظرات اندیشه ورزان در حوزه‌های مختلف آغاز شده است.

نبی‌زاده خاطرنشان کرد: مقرر شده از میان سخنان گروه‌های نامبرده شده راهکارها و سیاست‌ها استخراج شود. تشکیل گروه اندیشه‌ورز قرآنی در دستور کار ما قرار دارد‌. هنوز جلسات آن تشکیل نشده اما در مراسمی قرآنیان دعوت شدند و در یک جلسه عمومی از نظرات آنها بهره‌مند شدیم. در مرحله بعد باید از میان این افراد، گروه‌ پنج یا شش نفره‌ای تشکیل شود و آن سخنان به فاز اجرایی نزدیک شوند.

انتهای پیام
captcha