انقلاب اسلامی به عدالت جنسیتی توجه دارد
کد خبر: 3879002
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

انقلاب اسلامی به عدالت جنسیتی توجه دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از منظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از جمله انقلاب‌های نادر دنیاست، تصریح کرد:‌ انقلاب اسلامی به عدالت جنسیتی توجه دارد.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان عصر امروز، 26 بهمن‌ماه در نشست با بانوان شاغل در حوزه ستادی استانداری گیلان با تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و امام خمینی(ره)، اظهار کرد: دیدگاه دین مبین اسلام به زن و نقش‌آفرینی اجتماعی بانوان در جامعه، دیدگاهی مترقی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از منظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از جمله انقلاب‌های نادر دنیاست، تصریح کرد:‌ انقلاب اسلامی به عدالت جنسیتی توجه دارد، زیرا در نص صریح قانون اساسی و قوانین مدنی ایران اسلامی، به بانوان توجه ویژه‌ای شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه عدالت اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای مورد قبول مردم در نظام جمهوری اسلامی مطرح است، تصریح کرد: دیدگاه امام راحل نسبت به جایگاه بانوان موجب نقش‌آفرینی‌های ارزشمند آنان در دوران دفاع مقدس شد، چنانکه نقش زنان در انقلاب اسلامی و صیانت از آرمان‌های آن نیز بسیار پررنگ بوده است.

زارع با اشاره به نقش زنان در دفاع از میهن اسلامی و صیانت از آرمان‌های انقلاب، گفت: دولت تدبیر و امید تحقق عملی عدالت جنسیتی را در دستور کار قرار داد و برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده، برنامه‌های عملیاتی طرح‌ریزی کرد؛ ضمن اینکه در راستای مشارکت‌بخشی بانوان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی، بسترسازی‌های عملی انجام داده و براساس آمارها، حضور زنان در بخش‌های مدیریتی، مثال‌زدنی است.

وی حضور پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... را نشانه اعتقاد راسخ دولت به استفاده از ظرفیت زنان به عنوان سرمایه‌های غنی انسانی دانست و افزود: برقراری عدالت جنسیتی همواره مورد تاکید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به آمار انتصاب بانوان در پست‌های مدیریتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: سهم بانوان گیلانی در کسب مناصب مدیریتی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم کم‌نظیر است؛ چنانکه یک مدیر ارشد استان، 14 مدیرکل دستگاه‌های اجرایی، 17 معاون مدیرکل، چهار معاون فرماندار، شش بخشدار و 73 مدیر دستگاه اجرایی شهرستانی از بانوان پرافتخار هستند.

وی به میانگین نرخ مشارکت اقتصادی بانوان گیلانی اشاره و اضافه کرد: براساس اعلام مرکز آمار، نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان در سال گذشته 21.3 درصد بوده که میانگین کشوری آن، 16.1 درصد گزارش شده و به معنای بالاتر بودن این مشارکت اقتصادی در گیلان است.

زارع یادآور شد: لازم است فرصت‌های بیشتری برای نقش‌آفرینی زنان در عرصه اقتصاد ملی فراهم کرد؛ چراکه خوشبختانه گیلان ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه زنان کارآفرین دارد که بخشی از آنها به منصه ظهور رسیده و باید بیشتر از قبل، تقویت شود.

استاندار گیلان نقش بانوان در مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی را نیز قابل توجه دانست و بر لزوم زمینه‌سازی برای حضور گسترده این قشر در عرصه‌هایی همچون انتخابات تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha