اهمیت جایگاه زن در جامعه دینی
کد خبر: 3878773
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

اهمیت جایگاه زن در جامعه دینی

رئیس شورای هماهنگی‌ و تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تأثیرگذاری حضرت فاطمه(س) در مواقع حساس و بحرانی، نشان از اهمیت نقش زنان در جامعه دینی را دارد.

اهمیت جایگاه زن در جامعه دینیحجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی‌ و تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه نگاه کردن به صورت عالم عبادت محسوب می‌شود، افزود: این مسئله به منظور نگاه کردن به چهره و مسائل ظاهری نیست بلکه تأکید به الگوگیری از رفتار و گفتار ائمه و بزرگان دین دارد که عبادت محسوب می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی‌وتبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: حضرت فاطمه(س) در ضروریات و مواقعی که ولایت و دین در خطر بودند، در صحنه حضور پیدا می‌کردند و این مسئله نشان از اهمیت جایگاه زن در جامعه دینی دارد.

وی با تأکید براینکه باید به جایگاه زن در جامعه براساس نگاه انسانی و رحمانی که در دین اسلام مشخص شده است نگاه کرد، افزود: در برخی از مواقع که جایگاه دین و ولایت در خطر است، جایگاه زن و مرد هیچ‌گونه تفاوتی ندارد و حضور زنان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به جایگاه زن در جامعه براساس موازین دینی توجه شود و از نگاه غرب به جایگاه زن در جامعه بپرهیزیم که نگاه غرب به جایگاه زن در جامعه نگاهی ابزاری است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سالاری تأکید کرد: زمانی که پیامبر گرامی اسلام در جنگ‌های مختلفی به سر می‌بردند، حضرت فاطمه(س)  تلاش خود را می‌کردند تا خانه‌دار خوبی باشند و پیامبر گرامی اسلام دغدغه خانه و خانواده را نداشته باشند و این نشان از موقعیت شناسی بانوی گرامی اسلام دارد.

وی تصریح کرد: زمانی که زنان جامعه کنونی ما حضرت فاطمه(س) را به عنوان الگو خود قرار می‌دهند باید از گفتار، رفتار و حضور بانوی گرامی اسلام در اجتماع الگوگیری کنند که این مسئله بسیار در جامعه کنونی ما نیاز است که توجه شود.

رئیس شورای هماهنگی‌ و تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: احترام به جایگاه پدر و مادر در خانواده کمتر مورد توجه قرار گرفته است و این در حالی است که این مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سرمنشا بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، خانواده است.

حجت‌الاسلام‌ سالاری تصریح کرد: حفظ حرمت پدر و مادر در خانواده موجب پرورش شخصیت انسان می‌شود و اگر می‌خواهیم شخصی در جامعه خطوط قرمز را رعایت کند باید در خانواده پرورش یافته باشد.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام تاکید شده است که فرد با تمرین کردن و پا روی خواسته‌های نفسانی خود گذاشتن می‌تواند نفس خود را پرورش دهد.

رئیس شورای هماهنگی‌وتبلیغات اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: پیامبر گرامی اسلام به حضرت فاطمه(س) لقب «ام ابیها» را دادند و دلیل این لقب این بود که بانوی گرامی اسلام در خانه برای مادر خود مادر بود و این به این معناست که همانطور که دوست داریم پدر و مادر با ما برخورد کنند ما نیز با آنان همانگونه برخورد کنیم و در خانواده پسر برای پدر خود نیز باید یک پدر باشد و دختر نیز در خانه برای مادر خود یک مادر باشد.

حجت‌الاسلام‌ سالاری تصریح کرد: فرزند خانواده باید خود را در جایگاه پدر و مادر قرار دهد و حضرت فاطمه(س) با توجه به اینکه در سن پایین مادر خود را از دست دادند اما در همان مدت زمان اندک، در نوع ارتباط با پدر و مادر خود الگو بودند.

انتهای پیام
captcha