نام‌گذاری بلوار وحدت ابهر و خرم‌دره به نام سردار سلیمانی
کد خبر: 3876812
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

نام‌گذاری بلوار وحدت ابهر و خرم‌دره به نام سردار سلیمانی

گروه اجتماعی ــ شهردار ابهر از نام‌گذاری بلوار وحدت ابهر و خرم‌دره به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: حادثه ۱۳ دی‌ماه از تقویم دل‌های مردم پاک نخواهد شد.

نام‌گذاری بلوار وحدت ابهر و خرم‌دره به نام سردار سلیمانیمحمد رضا ذوالقدری‌ها، شهردار ابهر در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: پس از شهادت سپهبد سليمانی با پيشنهاد شهردار ابهر و مصوبه شورای شهر و با هماهنگی شورای تأمین شهرستان، بلواری به نام سردار سليمانی در ابهر نام‌گذاری شد.

وی با بیان این‌که طی نامه‌ای به رئیس شورای شهر پیشنهاد شد که به پاسداشت رشادت‌ها و فداکاری‌های فرمانده سپاه قدس یکی از معابر یا میادین اصلی شهر ابهر به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شود، اظهار کرد: در این نامه از رئیس شورای شهر ابهر خواسته شد تا در صورت صلاحدید این موضوع با قید دو فوریت مطرح و پس از بررسی و تصویب به شهرداری ابهر ابلاغ شود.

ذوالقدری‌ها با بیان این مطلب که بلافاصله بعد از ارسال این نامه موضوع مورد بررسی و تصویب شورای شهر ابهر قرار گرفت، ادامه داد: بر این اساس بلوار وحدت ابهر و خرم‌دره به نام این شهید بزرگوار نام‌گذاری شد.

شهردار ابهر با تأکید بر این مطلب که شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود، گفت: این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود.

ذوالقدری‌ها با اشاره به این‌که جمعه، 13 دی‌ماه 98 هیچ وقت از تقویم دل‌هایمان پاک نخواهد شد و کینه استکبار و غرب همیشه در دل‌هایمان روشن خواهد بود، افزود: جای روز مقاومت در تقویم‌ها خالی بود که با آسمانی شدن شهید سلیمانی، محور مقاومت جان تازه گرفت و برای انتقام‌خواهی و استکبارستیزی از آمریکا و حامیان غربی و عبری و عربی، توانمندتر از گذشته به پا می‌خیزد.

شهردار ابهر با اشاره به این‌که بی‌گمان نسل‌های بعدی دلاور مردانگی‌های این بزرگ‌مرد ایرانی را می‌ستایند و برای پاسداری از راه شرافتمندانه او جانانه یاد و نامش را زنده و جاویدان خواهند ساخت، گفت: از این به بعد بایستی بزرگ‌ترین تندیس ایرانی را به‌عنوان نماد ایران بزرگ و عظیم، به نام سردار حاج قاسم سلیمانی ساخت و طراحی کرد تا چهره معصوم و مقتدر این سردار ایرانی تا ابد در یاد و دل‌های ما ایرانی‌ها زنده و مانا شود.

وی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی، دلیر‌مرد ایرانی بود که خارج از این مرز و بوم پیشه خود را نگهبانی از خاک مقدس این وطن برگزیده بود.

انتهای پیام
captcha