آغاز ثبت‌نام «مسابقات سراسری قرآن دانشجويان» در البرز
کد خبر: 3876730
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

آغاز ثبت‌نام «مسابقات سراسری قرآن دانشجويان» در البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مرحله‌ دانشگاهی سی‌وپنجمین دوره‌ مسابقات سراسری قرآن دانشجويان، هم‌زمان با دانشگاه‌های سراسر كشور در البرز برگزار می‌شود.

آغاز ثبت‌نام «سی وپنجمین دوره‌ مسابقات سراسری قرآن‌كريم دانشجويان»  در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، مرحله‌ دانشگاهی سی‌وپنجمین دوره‌ مسابقات سراسری قرآن‌ كريم دانشجويان، همزمان با دانشگاه‌های سراسر كشور در البرز برگزار می‌شود.

آزمون اين مرحله از مسابقات در ۶ بخش آوايی، معارف قرآنی، پژوهشی، ادبی، هنری، فناوری و در دو قسمت خواهران و برادران برگزار می‌شود.

دانشجویان در مرحله دانشگاهی می‌توانند در 34 رشته در بخش‌های‌ مختلف (آوايی، معارفی، پژوهشی، ادبی،هنری، فناوری) با رعايت ضوابط و مقررات، ثبت‌نام و شركت کنند.

ثبت‌نام این آزمون از روز شنبه ۱۲ بهمن آغاز و تا ۳۰ بهمن ادامه خواهد داشت که در این راستا آزمون شفاهی برادارن چهارم اسفند و آزمون کتبی براداران و خواهران به صورت هماهنگ ۵ و ۶ اسفند در این دانشگاه‌های البرز برگزار خواهد شد.

بخش آوايی این آزمون شامل رشته‌های(مراحل دانشگاهی، منطقه‌ای، سراسری و ملی) است و قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان (ويژه آقایان)، دعا و مناجات‌خوانی، تواشیح (ويژه آقایان) مهمترین این بخش از آزمون است.

بخش معارفی شامل رشته‌های (مراحل دانشگاهی، منطقه‌ای، سراسری و ملی) است که آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)،آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را در بر می‌گیرد.

همچنین بخش پژوهشی شامل رشته‌های (مراحل سراسری، ملی) است و مقاله‌نویسی، تلخیص کتاب و بخش فناوری شامل رشته‌های (مراحل سراسری، ملی) است که تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن، کانال شبکه‌های مجازی را شامل می‌شود.

بخش هنری نیز شامل رشته‌های(مراحل سراسری، ملی ) است که خوشنویسی،معرّق و منبّت، عکاسی، طراحی پوستر، فیلم کوتاه، نقاشی، تذهیب و بخش ادبی شامل رشته‌های (مراحل سراسری، ملی)،شعر،داستان‌نویسی،نمایش‌نامه‌نویسیو فیلم‌نامه‌نویسی است.

یادآور می‌شود شركت‌كنندگان دربخش‌های پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری باید آثار خود را تا پايان خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به دبيرخانه‌ی ستاد برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره‌ مسابقات سراسری قرآن‌ كريم دانشجويان دانشگاه‌ها واقع در معاونت فرهنگی، دفتر امور فرهنگی تحويل دهند.

انتهای پیام
captcha