مسابقات قرآن ورزش و جوانان ادامه خواهد یافت
کد خبر: 3876544
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
پیگیری عدم برپایی یک مسابقه کشوری/

مسابقات قرآن ورزش و جوانان ادامه خواهد یافت

مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات قرآن ورزش و جوانان دهه فجر برگزار نشد و صحبت از احتمال برپایی آن در اسفند سال جاری است؛ البته نبود اعتبارات تنها دلیل عدم برگزاری آن است.

به گزارش ایکنا، چهارمین دوره مسابقات قرآن ورزش و جوانان در مرحله استانی در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء، حفظ کل و فهم زبان قرآن به‌ صورت شفاهی و کتبی در دو بخش بانوان و آقایان در بهمن ۹۷ برگزار شد.

مقرر بود که مرحله کشوری و مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان وزارت ورزش و جوانان به میزبانی آذربایجان شرقی در اسفند‌ سال گذشته برپا شود، اما با گذشت بیش از 11 ماه، زمان برگزاری نامشخص است.

بیش از این نیز مسئولان زمان برپایی مرحله کشوری را ۲۶ مهر‌ماه همزمان با هفته تربیت و سپس آذر سال جاری اعلام کردند که با پیگیری خبرنگار ایکنا، معاون فرهنگی وزارتخانه، برپایی مرحله کشوری را همزمان با ایام الله دهه فجر بیان کرده بود، اما ماه بهمن نیز به پایان رسید.

ایکنا بار دیگر به منظور پیگیری برپایی مرحله کشوری با مسئولان، کارشناسان قرآنی وزارت‌خانه و برخی از مدیران کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی مصاحبه کرد، اما مجدد عدم پرداخت هزینه برای این دوره، دلیل برگزار نشدن اعلام شد.


  • بیشتر بخوانید:

مشکل بودجه نداریم درگیر «خوشه‌چین» بودیم

انتظار ۹ ما‌هه برای برپایی مرحله کشوری مسابقات قرآن ورزش و جوانان


یکی از مسئولان فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ابراز کرد: از سوی متولیان وزارت ورزش و جوانان، تاکنون تأمین اعتباری نشده، اما زمان برپایی اسفندماه تخمین زده شده است.

همچنین یکی از کارشناسان قرآنی وزارت‌خانه که از ابتدای برپایی مسابقات همواره در جریان آن بوده است گفت: با وجود مکاتبات، موافقتی برای تخصیص اعتبارات از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع ورزش و جوانان صورت نگرفته است.

در این راستا مصاحبه‌ای با جعفر سطوتی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، انجام شد که گفت: برپایی مرحله کشوری در ایام دهه فجر امکان‌پذیر نشد. ان‌شاءلله اوایل اسفند‌ماه در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال اعتبارات تخصیص‌یافته برای برپایی مرحله کشوری مسابقات، پاسخ روشن و صریحی نداد.

یادآوری می‌شود در سال 95 در شورای عالی انقلاب فرهنگی، «نظام‌نامه فرهنگی ورزش کشور» با موارد مختلفی اعم از ترویج فرهنگ قرآنی در میان جوانان و ورزشکاران تصویب شد. این وزارتخانه در سال 92 برگزاری مسابقات قرآن را برای ورزشکاران، جوانان و کارکنان تأیید و تصویب کرد.

انتهای پیام
captcha