همایش زنده نامان تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3876505
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

همایش زنده نامان تبریز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ دبیر کمیته هیات عالی انتخاب سومین همایش ملی زنده نامان تبریز از برگزاری دو مرحله‌ای این همایش در دو بخش ملی و بین‌المللی خبر داد.

همایش زنده نامان تبریز برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی،جواد شریف‌نژاد دبیر کمیته هیات عالی انتخاب سومین همایش ملی زنده نامان تبریز امروز، 19 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری دو مرحله‌ای این همایش در دو بخش ملی و بین‌المللی خبر داد و گفت: مرحله نخست و ملی همایش زنده نامان تبریز همزمان با ۲۵ اسفندماه به همت شهرداری تبریز برگزار خواهد شد و پس از آن مرحله دوم و بین‌المللی نیز با معرفی چهره‌های بین‌المللی ۱۴ مرداد ۹۹ مصادف با روز تبریز و مشروطه برگزار می شود.

وی با اشاره به شاخص‌های مدنظر در این انتخاب‌ها گفت: ۹ شاخص عمومی در شورا و جلسه هیات عالی انتخاب تدوین شده است که این شاخص‌های عمومی شامل خوشنامی، خدمات، مقبولیت اجتماعی، سرآمد بودن در رشته تخصصی خود، جایگاه برجسته حرفه‌ای، تاثیرگذاری اجتماعی و تولید آثار فخر و... است.

شریف‌نژاد یادآور شد: همچنین شاخص‌های اختصاصی این انتخاب نیز در اختیار سازمان های تخصصی است و از طریق نامه نگاری صورت گرفته از سوی معاونت فرهنگی شهرداری تبریز جهت کسب اطلاعات و اسامی اقدام شده به طوری که این شاخص ها در اختیار سازمان ها داده شده است.

دبیر کمیته هیات عالی انتخاب سومین همایش ملی زنده نامان تبریز افزود: تا ۲۵ بهمن‌ماه پاسخ‌ها اخذ شده و بعد انتخاب صورت خواهد گرفت و سپس از سوی شورای عالی انتخاب و نمایندگانی از سوی نهادهای مختلف، انتخاب نهایی اسامی و افراد صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه برپایی این همایش در تبریز گفت: با توجه به اینکه کشور ما کشوری جوان بود، الگوهایی عینی و قابل مشاهده نیاز بود تا جوانان، بزرگان و خادمین خود را بیشتر بشناسند. بر همین اساس سال ۸۷ مصوبه ای در کمیسیون فرهنگی شورا داشتیم مبنی بر تجلیل از مفاخر شهر که در قالب زنده نامان سال های ۸۸ و ۸۹ اولین و دومین دوره های این همایش برپا شد.

شریف‌نژاد افزود: شاخص‌های مختلفی همچون فرهنگ، علم، ورزش، صنعت، تجارت، خیریه، خدمت و... مدنظر بود و معرفی چهره ها و پالایش آنها در قالب مجموعه ای متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی صورت گرفت.

دبیر کمیته هیات عالی انتخاب سومین همایش ملی زنده نامان تبریز ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای شهر تبریز سومین دوره زنده نامان برگزار می شود که در این دوره شاخص‌ها تغییر یافته و با پیچیدگی رفتارها پیچیدگی عملکردها نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به گسترش توجه مردم به این نوع اتفاقات، گفت: نیاز جامعه امروز برای معرفی مفاخر بیشتر شده است چرا که پیچیدگی رفتارهای فردی و مباحث اجتماعی، تاثیرات تبلیغی شبکه‌های داخلی و خارجی، به نوعی بی هویتی را تبلیغ می کنند که معرفی این افراد و شاخص سازی آنها الگویی مبرهن و قابل دسترس برای جوانان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha