سی و سومین دوره مسابقات قرآنی بسیج البرز برگزار می‌شود
کد خبر: 3875729
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

سی و سومین دوره مسابقات قرآنی بسیج البرز برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سی و سومین دوره مسابقات قرآنی بسیج البرز با حضور پنج هزار نفر برگزار می‌شود.

سی و سومین دوره مسابقات قرآنی بسیج البرز برگزار می‌شود

علی گلدوست، مسئول دارالقرآن سپاه البرز درگفت وگو با ایکنا از البرز به برگزاری سی و سومین دوره از مسابقات قرآنی بسیج استان به همت دارالقرآن سپاه امام حسن محتبی(ع) البرز اشاره کرد و گفت: این مسابقات با حضور پنج هزار بسیجی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در قالب 22 مسابقه( 11 مسابقه ویژه خواهران، 11 مسابقه ویژه برادران) با هم به رقابت می‌پردازند، گفت: مسابقات از اواسط بهمن آغاز و تا اواسط اسفند ادامه دارد.
این مسئول گفت: متسابقان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ سه جز، پنج جز، 10 جز قرآن‌کریم، اذان، تفسیر، مقاله نویسی، رنگ‌آمیزی نقاشی و سخنرانی باهم رقابت می‌کنند.
گلدوست همچنین به داوری مسابقات اشاره کرد و گفت: داوری مسابقات توسط پنج داور استانی و کشوری انجام و سه نفر در هررشته به عنوان نفرات برتر معرفی می‌شوند.
وی در ادامه به اهداف برگزاری مسابقات اشاره کرد و افزود: مسابقات قرآن‌کریم راهکاری مناسب برای ترویج فرهنگ قرآن و تشویق علاقمندان در این عرصه معنوی است و فضای استان با برگزاری این مسابقات سرشار از برکت خواهد شد.
گلدوست برگزاری مسابقات قرآن را مقدمه‌ای برای حفظ و عمل به منویات قرآن و ترویج سبک زندگی قرآنی براساس تعالیم دینی دانست و گفت: مسابقات را باید به نحوی طراحی کنیم که در نهایت سبک زندگی را ترویج دهیم و کاری کنیم که فرهنگ قرآن به شئون مختلف جامعه حاکم شود.
این مسئول در پایان ارتقای سطح فنی و تخصصی قاریان، حافظان و مؤذنان و ایجاد انگیزه برای یادگیری و پیشرفت هر چه بیشتر در زمینه‌های تخصصی قرآنی را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات قرآنی عنوان کرد و گفت: امروز دشمن به وسيله جنگ نرم و در اختيار داشتن ابزارهای گوناگون در جامعه نفوذ پيدا كرده و تنها راه مقابله با این تهاجم فرهنگی، حركت در مسیر قرآن‌كريم و آموزه‌های دینی است.

 

انتهای پیام
captcha