دوره تربیت کارشناس نظام سیاسی اسلام برگزار می‌شود
کد خبر: 3875277
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
در اصفهان؛

دوره تربیت کارشناس نظام سیاسی اسلام برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری دوره تربیت کارشناس نظام سیاسی اسلام ویژه طلاب و مبلغان در دهه فجر خبر داد.

دوره تربیت کارشناس نظام سیاسی اسلام برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حامد اهتمام، در نشست خبری که امروز پنجشنبه 10 بهمن‌ماه در محل این دفتر برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در سه عرصه رصد وضعیت تبلیغی، آموزش تخصصی مبلغان و اعزام‌های عمومی و تخصصی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در عرصه رصد وضعیت تبلیغی، طرح تکریم مبلغ در محیط تبلیغ را اجرا می‌کنیم، یعنی به جای اینکه به نکته‌های مغفول مانده و کوتاهی‌ها بپردازیم، با حضور در مناطق تبلیغی، از مبلغان توانمند تجلیل به عمل آورده و در کنار آن، بازرسی‌ها و رصدهای مرتبط را انجام می‌دهیم.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: در عرصه آموزش‌های تخصصی، محوریت با دانش‌افزایی و توانمندسازی مبلغان در زمینه‌های کلام، قرآن، کودک و نوجوان، خانواده، مشاوره و موضوعات دیگر است. در عرصه اعزام، بیش از 2000 مبلغ فعال خواهر و برادر داریم که در اعزام‌های عمومی، بیش از 1000 مبلغ به سراسر استان و کشور اعزام می‌شوند.

اهتمام در خصوص برنامه‌های دهه فجر این اداره کل، گفت: طرح اول با عنوان «پهلوانان نمی‌میرند» برگزاری 1000 جلسه کودک و نوجوان با محتوای انقلاب اسلامی و گام دوم در مقطع ابتدایی و راهنمایی در استان اصفهان و با همکاری آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی را شامل می‌شود. طرح دوم، «بچه‌های انقلاب» نام دارد که با حضور 1000 دانش‌آموز برگزار می‌شود و این دانش‌آموزان در برنامه‌ای با موضوع انقلاب و امام در نگارستان امام خمینی(ره) شرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: طرح سوم، «مسجد و انقلاب» نام دارد که برگزاری 1000 جلسه در کانون‌های فرهنگی مساجد با موضوع سبک زندگی، ترویج فرهنگ قرآن و انقلاب اسلامی را شامل می‌شود. عنوان طرح چهارم، «فاطمیات» است که اعزام 500 نفر مبلغ تخصصی با موضوع سبک زندگی سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) و با محوریت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را دنبال می‌کند.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: طرح آخر با عنوان دوره تربیت کارشناس «نظام سیاسی اسلام» با هدف آشنایی طلاب و مبلغان با این مقوله و با حضور اساتیدی چون رجبی دوانی، احمد رهدار،  محمدتقی سبحانی و آیت‌الله سید منذر حکیم، از 12 تا 19 بهمن‌ماه در مجتمع آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه اصفهان واقع در خیابان فلسطین برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: محوریت بیشتر برنامه‌های اداره کل فرهنگی تبلیغی در دهه فجر، حوزه کودک و نوجوان و با هدف امیدآفرینی و گام دوم انقلاب است. از طرف دیگر، طرح‌های ما بیشتر در مناطق محروم و دارای آسیب برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha