اعزام 500 دانش‌آموز البرزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور
کد خبر: 3873915
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

اعزام 500 دانش‌آموز البرزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

گروه اجتماعی ــ 500 دانش‌آموز پسر البرزی راهی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع‌مقدس در جنوب کشور شدند.

اعزام 500 دانش‌آموز البرزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

فرشته فهمیده، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: 500 دانش‌آموز البرزی صبح امروز، پنجم بهمن راهی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور شدند.
وی با اشاره به اینکه این دانش‌آموزان با ۱۲ دستگاه اتوبوس راهی مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شدند، افزود: کاروان‌های دانش آموزی استان البرز در بخش پسران از امروز تا ۲۷ بهمن ماه جاری به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
فهمیده بیان کرد: در مجموع سه هزار و ۴۳۲ دانش‌آموز دوره دوم متوسطه در قالب ۱۱ کاروان از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می‌کنند.
این مسئول ازاعزام کاروان‌های راهیان‌نور به عنوان یک حرکت نمادین در تداعی خاطرات و حماسه‌آفرینی رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس در اذهان عمومی یاد کرد و گفت: ا جرای این برنامه مهم ملی به هر ایرانی یادآوری می‌کند که امنیت و آرامش جامعه سلامی ایران و جایگاه رفیع کشور در دنیا حاصل ایثار عزیزانی است که جانشان را فدای دین، انقلاب، وطن و ولایت کردند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: در سفر راهیان نور حقیقت‌ها و واقعیت‌های عملیات‌های جنگی دفاع مقدس برای دانش آموزان تبیین می‌شود.
وی یادآورشد: لازم است دانش‌آموزان با اسطوره‌ها، افراد برجسته و نقش‌آفرین خود و عملیاتی که در زمان جنگ عهدهدار بوده‌اند از طریق راهیان‌نور آشنایی پیدا کنند.
وی ادامه داد: هرساله میلیون‌ها نفر درقالب کاروان راهیان‌نوربه ویژه دانش‌آموزان ودانشجویان از مناطق عملیات جنگی دوران دفاع مقدس دیدن می‌کنند و از نزدیک با فرهنگ شهدا آشنا می‌شوند.
فهمیده اضافه کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری دعای کمیل، زیارت عاشورا و اقامه نماز جماعت از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در پایان گفت: هر ساله طرح راهیان‌نور به عنوان یک طرح اردویی با مشارکت بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش در کشور اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha