40 بقعه متبرکه البرز میزبان سوگواره یاس نبوی می‌شوند
کد خبر: 3873465
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

40 بقعه متبرکه البرز میزبان سوگواره یاس نبوی می‌شوند

گروه اجتماعی ــ همزمان با فرارسیدن ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا(س)، سوگواره یاس نبوی در ۴۰ بقعه متبرکه و امامزاده استان البرز برگزار می‌شود.

40 بقعه متبرکه البرز میزبان سوگواره یاس نبوی می‌شوند

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، افزود: همزمان با ایام دهه دوم فاطیمه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مختلفی در استان البرز برگزار می‌شود.
وی افزود: بر این اساس اقدامات ویژه‌ای برای برپایی خیمه‌های معرفت در ایام فاطمیه با شاخصه‌های اعلام شده در امامزادگان استان البرز انجام شده است .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز اضافه کرد: برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری مراسم ویژه عزاداری، همایش رهروان یاس نبوی، اطعام، سخنرانی و مداحی از جمله برنامه‌های این سوگواره در 40 امامزاده شاخص استان است.
دشتکی گفت: از ۴۰ بقعه متبرکه، ۱۸ بقعه در شهرستان کرج، ۹ بقعه در شهرستان ساوجبلاغ، چهار بقعه در شهرستان اشتهارد، پنج بقعه در شهرستان طالقان و چهاربقعه در شهرستان نظرآباد به اجرای برنامه‌های سوگواره می پردازند.
وی یادآور شد: روز شهادت فاطمه زهرا(س) گروه‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی در عزای این بانوی بزرگوار وارد امامزادگان و بقاع متبرکه شده و در سوگ حضرت زهرای مرضیه(س) اشک ماتم خواهند ریخت.

انتهای پیام
captcha