افزایش 52 درصدی زکات مستحبی در البرز
کد خبر: 3872942
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

افزایش 52 درصدی زکات مستحبی در البرز

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان البرز گفت: امسال میزان پرداخت زکات مستحبی در این استان نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش داشته است.

افزایش 52 درصدی زکات مستحبی در البرز

محمد محمدی‌فرد، مدیرکل کمیته امداد البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه امسال میزان پرداخت زکات مستحبی در این استان نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش داشته است.اظهارکرد: خیران، کشاورزان و دامداران البرزی ۱۳۵ میلیارد ریال در سال جاری زکات پرداخت کرده‌اند که ۸۰ درصد از وجوهات پرداختی زکات به رفع مشکلات معیشتی مددجویان و سایر نیازمندان و ۲۰ درصد نیز به امور عمران و آبادانی روستاها اختصاص‌یافته است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری به‌عنوان هسته‌های زکات استان و انجام تکالیف قانونی تمام دستگاه‌های عضو ستاد ازجمله مواردی است که در آخرین نشست شورای زکات استان البرز بر آن تأکید شد.
محمدی فرد بابیان اینکه زکات البرزی‌ها در دو بخش واجب و مستحب جمع‌آوری می‌شود، گفت: جمع‌آوری میوه و تره‌بار از حجره‌داران نیکوکار بازار میوه و تره‌بار کرج و جمع‌آوری پوشاک، کالای جهیزیه و ارزاق عمومی از صنوف مختلف و بنکداران کالا برای توزیع بین مددجویان از دیگر فعالیت‌های ستاد زکات استان البرز است.

انتهای پیام
captcha