همایش ائمه جمعه اهل سنت جنوب كشور آغاز شد
کد خبر: 3872623
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷
در شیراز؛

همایش ائمه جمعه اهل سنت جنوب كشور آغاز شد

گروه اجتماعی ـ همایش منطقه‌ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب كشور از امروز در شیراز آغاز شد كه در آن 100 نفر از علمای اهل سنت حضور دارند.

به گزارش ایكنا از فارس، همایش منطقه‌ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب كشور طی روزهای 29 و 30 دی‌ماه جاری به‌میزبانی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس در شیراز برگزار می‌شود.
این همایش از صبح امروز، 29 دی‌ماه در مركز سالن همایش‌های شهر واقع در بین‌الحرمین شیراز آغاز شد كه در آن 100 نفر از ائمه جمعه اهل سنت استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر حضور دارند.
همایش مذكور در 4 محور بررسی جایگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تقویت جبهه تقریب و مبارزه با جریانات تکفیری، بایسته‌های ائمه جمعه در موضوع انتخابات، نقش ائمه جمعه در مصونیت‌بخشی جامعه در مواجهه با فتنه‌های داخلی و خارجی و نقش ائمه جمعه در تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله نظام با نگاه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
در روز نخست این همایش و صبح امروز شیخ خواجوی، امام جمعه اهل سنت شیراز و حجت‌الاسلام والمسلمین بینازاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس به ارائه خیرمقدم به میهمانان پرداختند و بعد از آن حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان، دبیر دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت كشور پیرامون 4 محور مذكور سخنرانی كرد.
در ادامه این همایش و در پارت دوم كه تا اذان ظهر امروز ادامه دارد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز و شیخ محمدصالح انصاری، امام جمعه موقت شهر اوز با موضوع نقش ائمه جمعه در مصونیت‌بخشی از فتنه‌های داخلی و خارجی سخنرانی می‌كنند.
فردا نیز آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس درباره نقش نقش ائمه جمعه در تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله نظام با نگاه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سخنرانی خواهد كرد.
همچنین سخنرانی شیخ اسماعیل بازدار، امام جمعه اهل سنت بوشهر با موضوع بررسی جایگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تقویت جبهه تقریب و مبارزه با جریانات تکفیری و شیخ عبدالباعث قتالی، امام جمعه اهل سنت بندرعباس درباره نقش نقش ائمه جمعه در تبیین دستاوردهای ۴۰ ساله نظام با نگاه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سخنرانی می‌كنند.
این همایش فردا از ساعت 8 صبح تا 12 ادامه دارد و در پایان آن نیز بیانیه پایانی همایش منطقه‌ای ائمه جمعه اهل سنت جنوب كشور قرائت خواهد شد.

انتهای پیام
captcha