فعالیت ۴۳ مبشر فرهنگی در روستا‌های کردستان
کد خبر: 3872589
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

فعالیت ۴۳ مبشر فرهنگی در روستا‌های کردستان

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان از فعالیت ۴۳ مبشر فرهنگی (امام روستا) در سطح روستا‌های استان کردستان خبر داد و گفت: مبشران فرهنگی در راستای اعتلای دین اسلام فعالیت‌های فرهنگی مستمری را در سطح روستا‌های استان اجرا می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در نشست هماهنگی برنامه‌های آموزشی مبشران فرهنگی که شامگاه گذشته، 28 دی‌ماه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی کردستان بر اساس رسالت و وظیفه ذاتی خود برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و دینی گسترده‌ای در سطح استان انجام داده است.

وی به فعالیت‌های مستمر مبشران فرهنگی درراه اعتلای دین اسلام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۸۰ مبشر فرهنگی در استان کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۵ نفر در سنندج مستقر هستند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان از فعالیت ۴۳ مبشر فرهنگی (امام روستا) در سطح روستاهای استان کردستان خبر داد و بیان کرد: مبشران فرهنگی در راستای اعتلای دین اسلام فعالیت‌های فرهنگی مستمری را در سطح روستاهای استان اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی مختلفی برای اجرای فعالیت بهتر امامان روستا یا مبشران فرهنگی از سوی تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: مبشران فرهنگی در روستاها بر اساس شرکت در این دوره‌های آموزشی به چهار دسته امام هادی، سفیر، امین و روحانی تقسیم‌بندی خواهند شد.

حجت‌الاسلام رستمی بیان کرد: حضور همسران و خانواده روحانیون نیز در دوره‌های آموزشی لازم است چراکه خانواده روحانیون نیز در سطح روستاها کمک‌حال روحانیون و مبشران فرهنگی هستند.

وی خانواده روحانیون و مبشران فرهنگی را همیاران تبلیغ خواند و ادامه داد: شرکت خانواده روحانیون در برنامه‌های فرهنگی اجرایی روحانیون زمینه‌ساز حمایت و تشویق اهالی روستا در این برنامه‌ها شده و موجب فعالیت اثرگذارتر روحانیون و مبشران فرهنگی در سطح روستاها می‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: وجود مبشران فرهنگی و اقشار تأثیرگذار را ظرفیت مطلوبی برای پیشبرد اهداف فرهنگی و دینی در استان خواند و عنوان کرد: یکی از اولویت‌های ما در استان حمایت از اقشار تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: همچنین ۱۹ امام شهری یا مبشر فرهنگی در سطح شهرهای استان کردستان فعالیت دارند که از برنامه‌های فرهنگی آن‌ها نیز در مناطق اهل سنت حمایت می‌شود.

انتهای پیام
captcha