افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی کردستان
کد خبر: 3872559
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی کردستان

گروه اجتماعی ــ مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی کردستان در قالب ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جهاددانشگاهی همزمان با پنج استان کشور دیروز، ۲۸ دی‌ماه در کردستان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی کردستان، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در آیین افتتاح مراکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی که به‌صورت ویدئو کنفرانس و همزمان در پنج استان کشور با حضور وزیر کار، وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان کشوری دیروز، ۲۸ دی‌ماه در ساختمان علمی - کاربردی جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: مراکز نوآوری و شکوفایی بر اساس نیازها و مزیت‌های محلی و منطقه‌ای آموزش‌های لازم را در راستای اشتغال برای جوانان فراهم می‌کنند.

وی افزود: مراکز نوآوری و شکوفایی باید شرایطی را برای جوانان فراهم کنند که صاحب ایده شوند و خود بر اساس نیاز استان ایجاد اشتغال پایدار کنند.

رئیس جهاددانشگاهی، در ادامه آمادگی خود را برای توسعه این مراکز در تمام استان‌های کشور اعلام و بیان کرد: همه واحدها بر اساس برنامه‌ریزی متمرکز بر مزیت‌های بومی و منطقه‌ای باید عمل کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر کمک برای راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی، پیشنهاد می‌کنیم که حمایت‌ها دو الی سه سال ادامه داشته باشد تا این مراکز بتوانند روی پای خو بایستند.

طیبی با اشاره به اینکه امیدواریم این مراکز بتواند در راستای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برای جوانان شرایط مناسبی را برای اشتغال و کارآفرینی ایجاد کند، بیان کرد: ایده‌های جوانان آموزش‌دیده در این طرح برابر با نیاز تجاری کشور، استان و منطقه خود استفاده می‌شود.

چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان نیز در ادامه با اشاره به اینکه در پایان سال ۹۷ تفاهم‌نامه‌ای میان جهاددانشگاهی با اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای برگزاری سلسه رویدادهای کارآفرینی در تیرماه سال جاری منعقد و اجرایی شده است، گفت: این مرکز با همکاری اداره کل ورزش و جوانان فعالیت‌های خود را در قالب سه دوره ترویج، نوآوری و شکوفایی برای دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و جوانان جویای کار برگزار کرده است.

وی افزود: در قالب این تفاهم‌نامه ۱۲۰ نفر در دو گروه ۶۰ نفره وارد فرآیند رویدادهای مرکز نوآوری استان در راستای تشکیل هسته شده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: این مرکز در دوره ترویج ۱۲ رویداد، یک کارگاه، دو شورای پذیرش، یک رویداد استارتاپ سه‌روزه و هشت جلسه مشاوره برگزار کرده است.

سهراب‌نژاد بیان کرد: در حال حاضر ۲۳ تیم در مجموعه رویدادها، دوره‌های ترویج و توانمندسازی را طی کرده‌ که از این تعداد ۱۵ تیم برای آغاز فعالیت خود اعلام آمادگی کرده و به مرحله نهایی رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵ تیم شرکت‌کننده ۳ تیم خدماتشان را در قالب قرارداد به فروش رسانده‌اند، عنوان کرد: امیدواریم با افزایش تعداد تیم‌ها خدمات و محصولات بیشتری در قالب تجاری‌سازی ارائه شود و تیم‌ها هم موفق به کسب مجوز شرکت و فروش محصولات شوند.

در ادامه حامد جولایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان، گفت: موضوع تفاهم‌نامه راه‌اندازی راهبردی مرکز نوآوری و شکوفایی باهدف شتاب‌دهی کسب‌وکار جوانان در شهر سنندج به‌منظور ترویج فرهنگ، دانش نوآوری و کارآفرینی بین جوانان و دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه برای تشکیل این مرکز ۲۵۰ میلیون تومان در قالب سه دوره ترویج، نوآوری و شکوفایی هزینه شده است، ذکر کرد: در این طرح ۴۳ کارگاه آموزشی، سه دوره جشنواره نهایی استارتاپ و ۳۶ کارگاه برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان بیان کرد: تاکنون ۳۰ نفر اشتغال توسط جهاددانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان استان ایجادشده است و همچنین سه تیم به مرحله فروش رسیده‌اند.

در ادامه برهان صلواتی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان، با اشاره به اینکه کردستان در بهبود فضای کسب‌وکار پیشتاز است، ذکر کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران اقتصادی دولت سرمایه‌گذاری و اشتغال پایدار برای جوانان استان است.

وی در پایان یادآور شد: در اشتغال پایدار انتظار داریم محصولات و خدمات جوانان استان به‌ویژه محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی به‌صورت نهادسازی وارد بازار جهانی شود.

انتهای پیام
captcha