30درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است
کد خبر: 3872120
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

30درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است

گروه شهرستان‎ها ــ وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۳۰درصد مدارس در سطح کشور با مشارکت خیرین ساخته شده که موفقیت بزرگی در این حوزه محسوب می‌شود.

پوششی// 30 درصد مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز 26 دی‌ماه در مراسم بهره‌برداری همزمان ۱۴ مدرسه خیرساز که در نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: این از برکات الهی است که زندگی برخی این چنین غنی و پربار می‎شود، انسان‌هایی که رنج دیگران، آنها را رنج م‌یدهد و تلاش می‏‌کنند از رنج دیگران بکاهند، همه رسالت انبیاء برای این است که انسان‌ها شرافتمند، عزیزتر و استوارتر زندگی کنند.

وی با بیان اینکه زندگی عرصه هنرمندی و هنرنمایی انسان‌هاست، بیان کرد: برخی آمدنشان به این دنیا با برکات عظیمی همراه است و آثار وجودی‎شان نه تنها در دوره حیات خودشان بلکه در دوره‎های طولانی و قرن‎ها برجای خواهد ماند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همه کسانی که در رفع مشکلات آموزش و پرورش و ساختن زندگی مناسب برای انسانها تلاش می‌کنند، در پیشگاه خداوند موقعیت ویژه‌ای دارند، باتوجه به اینکه جامعه زنده جامعه مطالبه‌گری محسوب می‌شود، مسئولیت‌پذیری اجتماعی یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه است.

وی تاکید کرد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه است، جامعه زنده جامعه مطالبه‎گر است، اما اگر مطالبه‌گری بدون مسئولیت‌پذیری و مطالعه باشد، راه به جایی نمی‌برد زیرا سبب‌ساز روند تکرار مشکلات حل نشده می‌شود.

حاجی میرزایی افزود: در فرهنگ دینی مسئولیت تابع اختیار نیست، در فرهنگ دینی هر کسی آگاهتر باشد، مسئول است، مسئولیت در فرهنگ دینی ما تابع اختیار نیست و هرچه فرد آگاهتر باشد مسئولیت بیشتری را در قبال جامعه خود احساس می‌کند.

وی عنوان کرد: وقتی ندانیم سهم ما از این همه مصائب، مشکلات و نقشی که باید از کاستن رنج مردم برعهده بگیرم چیست، منحصرأ در مطالبه کردن خلاصه می‎شود و موجب می‌گردد مصائب و مشکلات در یک حرکت پاندولی رفت و برگشت داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کسانی که به دنبال حل مشکلات اجتماعی هستند افرادی راهگشا برای جامعه هستند، افزود: همه کسانی که آگاهند به میزانی که آگاه هستند مسئولند و به میزانی که مسئولند تحرک و فعالند و تلاش می‌کنند بار مشکلات جامعه را کم کنند.

وی عنوان کرد: تاکنون خیرین گام‎های بزرگی را برای کمک به آموزش و پرورش برداشته‎اند، به طوریکه حدود 30 درصد مدارسی که داریم محصول مشارکت موثر خیرین است، اگرچه یک دستاورد مهم محسوب می‎شود، اما دست آورد بزرگتر اینکه ما به عنوان نهاد تعلیم و تربیت با انسان‌هایی مشارکت می‎کنیم که درک عمیقی دارند و این فرهنگ در حال نهادینه شدن در جامعه است و خیل عظیمی از انسان‌ها برای کمک به آموزش و پرورش و احداث مدارس فعال شده‎اند.

عدالت آموزشی؛ مقدمه عدالت اجتماعی

در این مراسم قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: عدالت آموزشی، مقدمه عدالت اجتماعی است و با حضور خیرینی از قبیل آقای  وکیلی و... امیدواریم به زودی مشکل کمبود فضای آموزشی در قطب شهید شوشتری حل شود.

وی بیان کرد:  بهره‎برداری از 14 پروژه آموزشی و آغاز به ساخت حدود 10 پروژه دیگر توسط خیر محترم وکیلی با حضور وزیر آموزش و پرورش از جمله توفیقاتی است که در این شهرستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضوی ادامه داد: شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی جزء شهرستان‌های ویژه، ریشه‎دار، اصیل، تاریخی و دارای فرهنگ، ادب، علم و هنر است، وجود شاعران و ادیبانی همچون عطار و خیام نیشابوری و بزرگانی از این دست در این شهرستان نشان می‎دهد همواره نیشابوری‎ها طرفدار علم، ادب، فرهنگ و هنر بوده‏‌اند.

خدابنده گفت: همان‎گونه که شهرستان نیشابور در حوزه‎های صنعتی، کشاورزی، سیاسی و اجتماعی در استان و کشور بسیار تاثیرگذار است، در حوزه آموزش و پرورش هم تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: عدالت آموزشی مقدمه عدالت اجتماعی خواهد بود، با حضور خیرینی از قبیل مهندس وکیلی امیدواریم به زودی مشکل کمبود فضای آموزشی در قطب شهید شوشتری برای همیشه حل شود.

در ادامه عبدالرضا وکیلی خیر، مدرسه ساز نیشابوری افزود: در سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر آموزش و پرورش در مراسم گشایش مدرسه وکیلی شماره ۳۰، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا تعداد مدارس وکیلی تا سال ۱۴۰۰ به یکصد مدرسه برسد.

وی تصریح کرد: پس از آن، احداث مدارس وکیلی با سرعت دنبال شد و در سال 95، طی پنج ماه ۲۶ مدرسه ساخته و به بهره‌برداری رسید. همپنین از سال ۱۳۹۷ تاکنون نیز ۱۴ مدرسه ساخته شد و قرار بود امروز مدرسه وکیلی شماره ۹۰ به بهره‌برداری برسد اما با مشکلاتی که بوجود آمد این روند به تاخیر افتاد.

وکیلی اظهار کرد: امیدوارم مشکلات پیش آمده به سرعت حل شود و بتوانیم روند ساخت مدارس وکیلی را از سر بگیریم.

این خیر مدرسه ساز از سال ۱۳۷۴ تاکنون ۸۰ مدرسه با مجموع مساحت ۶۰ هزار مترمربع را تحویل آموزش و پرورش شهرستان نیشابور داده است.

انتهای پیام
captcha