جشنواره خیابانی «کهن‌دشت» در نظرآباد برگزار می‌شود
کد خبر: 3872083
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

جشنواره خیابانی «کهن‌دشت» در نظرآباد برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: سومین جشنواره تئاتر سینمایی و سمعی بصری کهن دشت پس از دو سال وقفه در شهرستان نظرآباد برگزار می‌شود.

جشنواره خیابانی «کهن‌دشت» در نظرآباد برگزار می‌شود

محمود دهقان‌هراتی، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی ما در معاونت سینمایی و سمعی بصری حمایت از هنرمندان و فراهم کردن فعالیت‌های بیشتر و بهتر آنها در استان است، اظهار کرد: تئاتر خیابانی یکی از این رشته‌های فعال است که در این زمینه البرز دارای هنرمندان و مخاطبان خوبی است.
وی از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی کهن دشت در بهمن ماه سال جاری در نظرآباد خبر داد و افزود: این جشنواره پس از دو سال وقفه امسال برای سومین سال برگزار خواهد شد.
معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان ۳۷ اثر به دبیر خانه ارسال شد که از این تعداد ۱۸ اثر پذیرفته که در نهایت هشت اثر نهایی برای اجرا انتخاب خواهد شد.
هراتی عنوان کرد: در کنار این جشنواره کارگاه‌هایی برای علاقه مندان برنامه‌ریزی شده است که برگزار می‌شود.
وی در ادامه به برگزاری آزمون ادواری حوزه مهارتی در البرز اشاره کرد و گفت: این آزمون برای دریافت مجوزها و یا مدارک مهارتی برگزار می‌شود.
معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: این آزمون روز جمعه برگزار و ۲ هزار و ۹۰۰ هنرجو در استان البرز در این آزمون شرکت خواهند کرد.
هراتی اظهار کرد: اکنون ۱۶ آموزشگاه سینمایی خصوصی با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان وجود دارد که کلاس‌های مختلف در این زمینه برگزار می‌کنند.
وی از فعالیت انجمن سینماگران جوان استان البرز در زمینه آموزش‌های سینمایی خبر داد و گفت: کلاس‌ها شامل عکاسی و فیلم‌سازی است.
هیچ کنسرتی در استان البرز لغو نشده است
معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه برگزاری کنسرت یکی از برنامه‌هایی است که ما در این معاونت برنامه ریزی و مجوز آن را صادر می‌کنیم، افزود: در این راستا به کنسرت‌های متعددی مجوز داده شده است.
هراتی عنوان کرد: هیچ کنسرتی در استان البرز از سوی ما و یا دیگر دستگاه‌های دولتی لغو نشده است، اما برخی کنسرت‌ها به دلیل استقبال کم مردم توسط برگزار کننده کنسرت لغو می‌شود.
وی عنوان کرد: با توجه به اتفاقات و حوادث تلخ اخیر در کشور برخی هنرمندان کنسرت‌های خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha