مدیریت مصرف آب در گرو فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 3871924
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

مدیریت مصرف آب در گرو فرهنگ‌سازی است

گروه فرهنگی ــ رئیس جهاددانشگاهی البرز مدریت مصرف آب را در گور فرهنگسازی دانست و گفت: اجرای طرح‌هایی مثل داناب می‌تواند در ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب و افزایش دانش آبی دانش‌آموزان و انتقال این دانسته‌ها به عموم مردم تاثیرگذار باشد.

مدیریت مصرف آب در گرو فرهنگ‌سازی است

به گزارش ایکنا از البرز، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاددانشگاهی البرز در مراسم انعقاد تفاهم نامه طرح دانش‌آموزی نجات آب(داناب) و سواد آبی که امروز چهارشنبه ۲۵ دی ماه میان اداره کل آموزش پرورش، شرکت آب منطقه‌ای و جهاددانشگاهی البرز منعقد شد اظهار کرد: همکاری جهاددانشگاهی با اداره کل آموزش و پرورش استان صرفاً به این تفاهم‌نامه محدود نیست و تابستان امسال نیز در قالب تفاهم نامه‌ای دیگر طرح آموزش محیط زیست به مربیان پیش دبستانی را اجرایی کرده که در حال حاضر فاز اول آن در مرحله نهایی اجرا قرار دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران با بحران جدی آب مواجه است ادامه داد: به خاطر عدم مدیریت مناسب مصرف، طی دهه‌های گذشته بخش عمده ای از ذخایر و منابع آبی کشور به اتمام رسیده و امروز اکثر استان‌ها با معضل کمبود آب مواجه هستند.
این مسئول توضیح داد: البرز نیز به واسطه مهاجرپذیری بالا، استقرار صنایع مختلف و همچنین کشت محصولات کشاورزی در طول سال‌های گذشته در حوزه منابع آبی با مشکلات جدی مواجه شده است.
وی اضافه کرد: فرونشست‌های متعدد زمین در مناطق مختلف استان تنها بخشی از تبعات ناشی از مصرف بی رویه منابع آب‌های سطحی است.
فیروزی با اشاره به اینکه برای مدیریت مصرف آب در استان نیاز به فرهنگسازی در میان نسل جدید داریم، گفت: بدون‌شک اجرای طرح‌هایی مثل داناب می‌تواند در ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب و افزایش دانش آبی دانش‌آموزان و انتقال این دانسته‌ها به عموم مردم تاثیرگذار باشد.
وی اظهار کرد: دغدغه جهاد دانشگاهی در خصوص معضل کمبود آب صرفاً به انعقاد این تفاهم نامه محدود نبوده و طی سال‌های قبل شاهد برگزاری سلسله نشست‌هایی با عنوان آب، آدمی و آبادانی بودیم.
رئیس جهاد دانشگاهی البرز افزود: بدون‌شک تا آب به عنوان حیاتی‌ترین عنصر خلقت نباشد، نه آدمی در کار خواهد بود و نه آبادانی‌ اتفاق می افتد بر این اساس باید قدر منابع آبی موجود را بدانیم و از این سرمایه ارزشمند به درستی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha