بسیاری از مشكلات با امر به معروف حل می‌شود
کد خبر: 3871627
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

بسیاری از مشكلات با امر به معروف حل می‌شود

گروه اجتماعی ـ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس با تأكید بر اهمیت مطالبه‌گری از سوی مردم گفت: با احیای امر به معروف بسیاری از مسائل و مشكلات حل می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس امروز، 24 دی‌ماه در دیدار با مدیركل حفاظت از محیط زیست استان یکی از موضوعات مهم در امر به معروف و نهی از منکر را راه‌اندازی گروه‌هایی دانست که در قرآن هم به آن اشاره شده است و ادامه داد: این گروه‌ها همان سمن‌های مردم نهاد هستند که می‌توانیم از طریق سمن‌ها از مردم مطالبه‌گری کنیم.
وی با بیان اینكه با احیای امر به معروف بسیاری از مسائل و مشكلات حل می‌شود، گفت: تنها دستگاهی که یک وظیفه تخصصی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به آن توجه شده، محیط زیست است.
مهدوی با بیان اینكه وظایف محیط زیست با وظایف امر به معروف و نهی از منکر هم‌راستا است، به سیاست‌های كلان مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از محیط زیست اشاره كرد و گفت: منویات مقام معظم رهبری قابلیت اجرا دارد و بند بند آن اجرایی است.
وی با تأكید بر اینكه امر به معروف باید همگانی شود، گفت: ما در شورای ادارات دو موضوع را بررسی می‌کنیم جنبه تخصصی و عمومی که جنبه عمومی آن در قانون استخدامی آمده است و همه باید آن را رعایت کنند، جنبه تخصصی اولویت آن بیشتر است چون همه مردم از آن استفاده می‌کنند. به‌خصوص محیط زیست که با آلودگی کارخانه‌ها، آلودگی خاک، آب و هوا سر و کار دارد بسیار مهم است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس همچنین در خصوص منشور اخلاقی محیط زیست نیز گفت: این منشور بسیار مهم است و کارکنان باید به خوبی آن را مطالعه کنند و به اجرا در بیاورند.
یادآور می‌شود، در ادامه این نشست دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس حكم مدیركل حفاظت از محیط زیست استان را به عنوان رئیس شورای امر به معروف این نهاد اعطا كرد.

انتهای پیام
captcha