سنددار شدن ۲۸۴ موقوفه در البرز
کد خبر: 3871536
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

سنددار شدن ۲۸۴ موقوفه در البرز

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف البرز با اشاره به تلاش برای سنددارکردن موقوفات استان، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۸۴ رقبه سنددار شدند.

سنددار شدن 284 موقوفه در البرز

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تعداد موقوفات استان اظهار کرد: تعداد موقوفات استان در حال حاضر ۱۶۸۲ مورد است که از این تعداد ۱۵۱۳ مورد متصرفی، پنج مورد اشتراک التولیه و ۱۶۴ مورد هم موقوفات غیر متصرفی است.

وی با اشاره به تلاش برای سنددارکردن موقوفات استان اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸۴ رقبه سنددار شدند و طی سال‌های گذشته نیز ۳۴۲۱ رقبه در کل استان سنددار شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: ۲۲۵۰ رقبه در استان البرز هم باقی مانده که هنوز سنددار نشده و پیگیر امور اداری و حقوقی برای سنددار کردن آن‌ها هستیم.

دشتکی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه توضیح داد: اگر وقف می‌تواند فرصتی شود تا آلام و مشکلات نیازمندان کاهش پیدا کند پس باید آن را به خوبی ترویج داد ولی نباید فراموش کنیم در این فرایند نیازهای روز جامعه را فراموش نکنیم.

مدیرکل اوقاف البرز گفت: باید تلاش خود را مضاعف کنیم تا مردم را نسبت به امورات وقف بهتر و بیشتر آشنا ‌کنیم، چون وقف سنت حسنه‌ای است که نتایج آن هم در این دنیا و هم در آخرت نصیب فرد واقف می‌شود.

انتهای پیام
captcha