خیر البرزی ۱۱۰ مدرسه در مناطق محروم می‌سازد
کد خبر: 3871269
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

خیر البرزی ۱۱۰ مدرسه در مناطق محروم می‌سازد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز گفت: محمدرضا اسپرورین از خیرین البرزی، ساخت ۱۱۰ مدرسه را در مناطق محروم کشور برعهده گرفت.

خیر البرزی 110 مدرسه در مناطق محروم می‌سازد

محمد دلاوریان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز در گفت وگو با ایکنا، با بیان اینکه به تازگی تفاهم‌نامه ساخت این ۱۱۰ مدرسه در وزارت آموزش و پرورش امضا شده است، گفت: این فضاهای آموزشی با همکاری سازمان نوسازی مدارس در ۱۱۰ منطقه محروم کشور با استفاده از آخرین استانداردها و فناوری روز ساخته می‌شود.

وی افزود: با ساخت این مدارس بیش از هفت هزار دانش‌آموز از فضای مناسب و ایمن تحصیلی برخوردار می‌شوند.

دلاوریان با بیان اینکه این پزشک نیکوکار البرزی، عضو هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و ریاست مجمع خیرین استان البرز را عهده‌دار است، گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز البرز به دلیل جذب کمک‌های بیشتر و انجام تعهدات خود سال گذشته رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

وی یادآور شد: تاکنون خیران مدرسه‌ساز در تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام و ساخت کلاس‌های درس در مناطق پرجمعیت این استان موفق عمل کرده‌اند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز افزود: فضای آموزشی و نیروی انسانی از شاخص‌های اصلی تعلیم و تربیت به‌شمار می‌رود که در البرز نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

دلاوریان عنوان کرد: استان البرز با جمعیت دانش‌آموزی ۵۰۰ هزار نفر با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو است به‌گونه‌ای که بیشترین تراکم دانش‌آموزی کشور را در کلاس‌های درس این استان می‌توان دید.

وی ادامه داد: خیران مدرسه‌ساز در این استان در قالب ۹ جشنواره ۱۸۰ میلیارد تومان متعهد شدند که ۱۷۰ میلیارد تومان آن برای ساخت مدرسه تحقق یافت.

دلاوریان تأکید کرد: هر مدرسه‌ای که ۳۰ درصد هزینه آن به‌صورت خیری تأمین شود، ۷۰ درصد مابقی هزینه تکمیل آن از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

انتهای پیام
captcha